وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » دانشمندان استرالیایی: سگ به رشد و پرورش کودکان کمک می‌کند

تاریخ انتشار : 1399/04/17 - 8:20

دانشمندان استرالیایی: سگ به رشد و پرورش کودکان کمک می‌کند

صدای استرالیا - دانشمندان بعد از یک سلسله مطالعات به این نتیجه رسیدند که وجود سگ در خانه برای رشد فکری و فیزیکی کودکان بسیار مفید و ضروری است.


صدای استرالیا – دانشمندان بعد از یک سلسله مطالعات به این نتیجه رسیدند که وجود سگ در خانه برای رشد فکری و فیزیکی کودکان بسیار مفید و ضروری است.

متخصصین کودک دانشگاه استرالیا، بعد از سلسله تحقیقات به این نظر رسیدند که در خانواده ای که کودک و سگ وجود داشته باشد، کودک از نگاه روحی و روانی بهتر رشد می‌کند.

دانشمندان ۱۶۴۶ خانواده دارای کودک را از سن ۲ تا ۵ سال تحت پژوهش قرار دادند. در نتیجه معلوم شد در خانواده‌ای که سگ وجود دارد، کودک این خانواده تا ۲۳ درصد کمتر نسبت به دیگر کودکانان دچار مشکلات روحی و روانی و مشکلات در تعامل اجتماعی می‌شود و رفتار آنها بیشتر سنجیده شده است.

پروفسور هیلی کریستیان یکی از مؤلفین این تحقیقات اظهار داشته است: ما گمان داریم که موجودیت سگ در خانه، تفکر و حالت روانی کودک را تحت تاثیر مثبتی قرار می‌دهد.

مؤلفین این تحقیقات همچنان تصریح کردند، کودکانی که حداقل یک بار در هفته با پدر و مادر و همچنان سگ قدم می‌زنند، به مراتب نسبت به کودکانی که فاقد سگ هستند، کمتر دچار مشکلات تعامل اجتماعی هستند.

در پایان می‌توان گفت که در خانه‌ای که سگ باشد و در آنجا کودک هم باشد، کودک خانواده هم از نگاه فکری، روحی و جسمی بهتر رشد می‌کند.

منبع: اسپوتنیک


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه