وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » خلاف‌های کوچک با جریمه‌های سنگین در استرالیا؛ از باز گذاشتن در خودرو تا گوش کردن موسیقی با صدای بلند

تاریخ انتشار : 1398/04/02 - 16:40

خلاف‌های کوچک با جریمه‌های سنگین در استرالیا؛ از باز گذاشتن در خودرو تا گوش کردن موسیقی با صدای بلند

صدای استرالیا- آیا می دانستید که در استرالیا مواردی همچون به همراه داشتن حیوانات خانگی ثبت نشده، باز گذاشتنن در خودرو، گوش کردن موسیقی با صدای بلند و ... با جرایمی بیش از آنچه که تصورش را می کنید همراه خواهد شد.

خلاف‌های کوچک با جریمه‌های سنگین در استرالیا؛ از باز گذاشتن در خودرو تا گوش کردن موسیقی با صدای بلند

صدای استرالیا- آیا می دانستید که در استرالیا مواردی همچون به همراه داشتن حیوانات خانگی ثبت نشده، باز گذاشتنن در خودرو ، گوش کردن موسیقی با صدای بلند و … با جرایمی بیش از آنچه که تصورش را می کنید همراه خواهد شد.

اغلب مردم می دانند که نباید در محیط های عمومی سیگار بکشند و یا اینکه در این محل ها زباله بریزند زیرا در غیر اینصورت جریمه می شوند. اما برخی رفتارها در استرالیا وجود دارد که انجام آن با جرایمی بیش از آنچه انتظارش را دارید همراه است و ممکن است افراد بدون اینکه از آن ها اطلاعی داشته باشند با این جرایم مواجه شوند.

در ادامه اطلاعاتی که لازم است تا گرفتار این جرایم نشوید ارائه می گردد:

۱-به همراه داشتن حیوانات خانگی ثبت نشده

اگر شما سگی دارید که دست کم ۶ ماه سن دارد و یا آنکه صاحب گربه ای هستید که ۴ ماهه است و این حیوانات در جایی ثبت نشده اند ممکن است تا ۵ هزار و ۵۰۰ دلار در نیوساوت ولز جریمه شوید.

جریمه درجای این تخلف ۲۷۵ دلار است اما این جریمه می تواند بنا به شرایطی همچون اینکه آیا این حیوان خطرناک است یا نه، تهدید محسوب می شود یا نه، زیاد شود.

۲-قفل نکردن در خودرو

در برخی از ایالت های استرالیا صاحبان خودروهایی که درهای اتومبیل خود را قفل نمی کنند و یا پنجره خودرو را بصورت باز بدون اینکه سرنشینی داخل آن باشد رها می کنند، با جریمه مواجه می شوند.

در ویکتوریا رانندگانی که به این موارد توجه نکنند می توانند تا سقف ۳۶۰ دلار جریمه شوند. این افراد همچنین اگر شیشه پنجره خودرو آنها بیش از ۵ سانتیمتر پائین باشد با جرایم دیگری مواجه می شوند.

۳-استفاده از زبان پرخاشگرانه (بد صحبت کردن)

اگر فردی در مکان های عمومی همچون پارک ها، ساحل، و مراکز خرید با صدای بلند و پرخاشگرانه صحبت کند جریمه می شود.

قانون جرایم ۱۹۸۸ می گوید: هیچ کسی نباید از لحن پرخاشگرانه در مکان های عمومی و مدارس و یا نزدیکی آنها استفاده کند. افرادی که این موارد را رعایت نکنند می توانند تا سقف ۶۶۰ دلار جریمه شده و یا آنکه محکوم به انجام ۱۰۰ ساعت خدمات اجتماعی شوند.

۴-گوش کردن به موسیقی با صدای بلند

در کوئیزلند به گوش رسیدن صدای بلند موسیقی از خودرو می تواند جریمه ای تا سقف ۱۷۵ دلار را برای شما به دنبال داشته باشد. در نیو ساوت ولز این جریمه ۲۰۰ دلار است.

هدف از این قانون کاهش آلودگی صوتی در جاده ها است. پلیس ها معمولا درابتدا به رانندگان هشدار می دهند اما اگر صدای موسیقی کم نشود افراد خاطی جریمه می شوند.

۵-بستن کمربند ایمنی در رمپ قایق ها

اگر قصد دارید یک روزه مفرح همراه با ماهیگیری داشته باشید فراموش نکنید هنگامی که در رمپ قایق هستید کمربند ایمنی خود را ببندید.

یک ماهیگیر کوئیزلندی به دلیل رعایت نکردن این موضوع ۳۶۵ دلار جریمه شد و پلیس برای او سه امتیار منفی در نطر گرفت.

قانون می گوید اگر وسلیه در حال حرکت به سمت جلو است بستن کمربند ایمنی الزامی است.

۶-تست میوه قبل از خرید

برخی افراد دوست دارند که قبل از خرید سیب یا انگور در سوپرمارکت ها، این میوه ها را تست کنند و متوجه نیستند که این کار آنها نوعی دزدی محسوب می شود. جریمه افراد خاطی در این مورد به قیمت میوه ای و اقلامی که تست شده و اینکه آیا کمتر از ۲ هزار دلار بوده ای نه، بستگی دارد.

 

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه