وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » خداحافظ سمور غمگین، سلام تریسراتوپس

تاریخ انتشار : 1399/10/29 - 5:54

خداحافظ سمور غمگین، سلام تریسراتوپس

صدای استرالیا- موزه ملبورن تصمیم گرفته که در پایان ماه ژانویه، نمایشگاه بسیار محبوب «حیات وحش: حیوانات اعجاب‌انگیز در دنیای درحال تغییر» را برای همیشه تعطیل کند.


صدای استرالیا– موزه ملبورن تصمیم گرفته که در پایان ماه ژانویه، نمایشگاه بسیار محبوب «حیات وحش: حیوانات اعجاب‌انگیز در دنیای درحال تغییر» را برای همیشه تعطیل کند.

این نمایشگاه که بیشتر به سالن بزرگ حیوانات تاکسیدرمی شده یا همان باغ وحش بی‌جان‌اش معروف است، ۱۱ سال تمام برپا بوده است.

این نمایشگاه نخستین بار در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و بیش از ۷۵۰ نمونه جانوری، از جمله حیوانات منقرض شده‌ای مانند ببر تاسمانی و باندیکوت خوک پا در آن به معرض تماشا گذاشته شده بود. اما یکی از مشهورترین تاکسیدرمی‌های این نمایشگاه «سمور غمگین» است؛ یک سمور آبی که اجرای ضعیف تاکسیدرمی روی آن، باعث شهرتش شده تا جایی که اسباب‌بازی‌های آن هم عرضه شده است.

از آنجا که در این سالن، از کف تا سقف پر از حیوانات خشک شده است، بررسی تک تک حیوانات آن ساعت‌ها زمان می‌برد و این کشف حیات وحش آنقدر جذاب است که بسیاری از بازدیدکنندگان را به این نمایشگاه می‌کشاند.

به جای این نمایشگاه، قرار است در اواخر سال ۲۰۲۱ اسکلت فسیل یک دایناسور تریسراتوپس که موزه ملبورن اخیرا خریداری کرده، به نمایش گذاشته شود. این فسیل ۶۷ میلیون ساله از  آن جهت مهم است که از آن به عنوان یکی از کامل‌ترین اسکلت‌های تریسراتوپس‌هایی یاد می‌شود که تا کنون یافته شده. این اسکلت به خوبی در طبیعت حفظ شده و آسیب کمی دیده است.

اگر می‌خواهید به نمایشگاه جذاب حیات وحش، بروید، تا سه‌شنبه ۲۶ ژانویه فرصت دارید و پس از آن، این نمایشگاه برای همیشه برچیده خواهد شد. با خرید بلیت موزه، ورود به این نمایشگاه رایگاه خواهد بود. البته تور مجازی این نمایشگاه هم روی گوگل مپس وجود دارد.

منبع: تایم آوت ملبورن


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه