وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » خبر خوب برای ساکنان ویکتوریا: امکان صرف غذا در رستوران‌ها از اول ژوئن

تاریخ انتشار : 1399/02/29 - 14:53

خبر خوب برای ساکنان ویکتوریا: امکان صرف غذا در رستوران‌ها از اول ژوئن

صدای استرالیا – نخست وزیر ایالت ویکتوریا اعلام كرد که از ماه آينده و در قالب طرح بازگشايي مرحله‌اي صنعت رستوران‌داری، ساكنان ويكتوريا مي‌توانند در كافه‌ها، رستوران‌ها و بارها غذا و نوشیدنی میل کنند.


صدای استرالیا – نخست وزیر ایالت ویکتوریا اعلام کرد که از ماه آینده و در قالب طرح بازگشایی مرحله‌ای صنعت رستوران‌داری، ساکنان ویکتوریا می‌توانند در کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها غذا و نوشیدنی میل کنند.

به گفته دنیل اندروز، بازگشایی این اماکن مستلزم رعایت مجموعه‌ای از قوانین طولانی و سختگیرانه شامل تمیزکاری، رعایت دما و نظارت بر سلامت کارکنان است. این مراکز به منظور کمک به نظارت بر تماس فیزیکی مشتریان و کارکنان باید تمامی اطلاعات تماس مشتریان را ثبت کنند. همچنین مقررات کنونی فاصله‌گذاری اجتماعی باید همچنان رعایت شوند، ‌به این معنی که برای هر فرد باید چهار متر مربع فضا درنظر گرفته شود و میزها باید از یکدیگر ۱٫۵ متر فاصله داشته باشند.

به گفته اندروز نظارت بر اجرای این مقررات به عهده پلیس و نیروهای سلامت عمومی خواهد بود. اندروز همچنین از مشتریان درخواست کرد تا محدودیت‌ها را جدی بگیرند.

براساس برنامه جدید، سالن‌های پذیرایی از اول ژوئن در فضای پذیرایی خود اجازه پذیرش ۲۰ مهمان، از ۲۲ ژوئن امکان پذیرش ۵۰ مشتری و از اواسط جولای اجازه پذیرایی از ۱۰۰ نفر را خواهند داشت.

محدودیت‌های موجود برای دیگر فضاهای عمومی نظیر فود‌کورت‌ها، بارهای عمومی و سالن‌های بازی تا پایان ژوئن برقرار خواهند بود. تنها بخش‌های غذاخوری بارها و رستوران‌ها بازگشایی خواهند شد زیرا به گفته اندروز صنعت رستوران‌داری برای ویکتوریا نسبت به دیگر ایالت‌ها از اهمیتی حیاتی‌تری برخوردار است.

اندروز اطمینان داد دولت با همکاری نزدیک با صنعت رستوران و مهمان‌پذیری از رعایت دقیق مقررات اطمینان حاصل خواهد کرد. به گفته او اگر در آمار ابتلا جهشی دوباره مشاهده شود، به معنی رعایت نکردن مقررات از سوی مردم و نیاز به بازگشت قرنطینه خواهد بود.

اهالی ویکتوریا درعین حال از روز چهارشنبه اجازه یافتند در خانه‌های خود از پنج مهمان پذیرایی کنند و در فضاهای باز در گروه‌های ۱۰ نفره تجمع داشته باشند. همچنین با کاهش محدودیت‌ها ساکنان ویکتوریا می‌توانند در فعالیت‌هایی مانند گلف، ماهیگیری و پیاده‌روی شرکت کنند.

به گفته اندروز انجام بیش از ۲۳۳ هزار تست کرونا به دولت این اطمینان را داد که می‌تواند محدودیت‌ها را کاهش دهد. همچنین پیش از اجرای هر مرحله از طرح جدید کاهش محدودیت‌ها، برت ساتون مقام ارشد بهداشت تمامی جنبه‌های نظام بهداشت را بررسی کرده و از ظرفیت کافی این نظام برای مواجهه با شیوع کرونا اطمینان حاصل می‌کند. در صورت مشاهده جهش در نرخ ابتلا، اجرای مراحل بعدی طرح مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

ویکتوریا از روز شنبه هفت مورد ابتلای جدید داشته‌ است و تعداد کل مبتلایان کووید-۱۹ در این ایالت ۱۵۶۱ نفر است. با توجه به ماندگاری تهدید کرونا، اندروز توصیه می‌کند افرادی که می‌توانند به دورکاری از خانه ادامه دهند، از رفتن به محل کار خود اجتناب کنند. وزیر بهداشت ویکتوریا نیز درخانه ماندن شهروندانی که احساس بیماری دارند را یک مسئولیت اجتماعی می‌داند که باید از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه