وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » خبر بد برای سیگاری ها: افزایش مجدد قیمت سیگار در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/11/02 - 13:39

خبر بد برای سیگاری ها: افزایش مجدد قیمت سیگار در استرالیا

صدای استرالیا- بر اساس قوانین فدرال قیمت سیگار در استرالیا امسال نیز 12.5 درصد افزایش می‌یابد و سیگاری‌ها باید بهای بیشتری برای آن پرداخت کنند.


صدای استرالیا- بر اساس قوانین فدرال قیمت سیگار در استرالیا امسال نیز ۱۲٫۵ درصد افزایش می‌یابد و سیگاری‌ها باید بهای بیشتری برای آن پرداخت کنند.

در ماه سپتامبر سال جاری مردم استرالیا برای هشتمین سال متوالی شاهد افزایش قیمت سیگار خواهند بود بطوریکه قیمت هر بسته سیگار مارلبرو گلد به ۴۸ دلار و ۵۰ سنت می‌رسد.

برهمین اساس قیمت ارزان‎ترین سیگار در استرالیا به ۲۹ دلار می‌رسد.

افزایش قیمت سیگار در استرالیا به میزان ۱۲٫۵ درصد یکی از اقدامات دولت فدرال برای کاهش مصرف تنباکو در استرالیا است اما با این وجود کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت یک اقدام تنبیهی علیه افراد سیگاری بوده و موجب تقویت بازار سیاه در این رابطه می شود.

افزایش قیمت شامل افرادی که خودشان اقدام به پیچیدن سیگار می کنند نیز می شود و قیمت هربسته تنباکو نیز به همین میزان (۱۲٫۵ درصد) افزایش می یابد.

این میزان افزایش قیمت بدان معناست کسانی که عادت دارند روزانه یک بسته سیگار بکشند باید در طول یک سال ۱۰ هزار دلار بیشتر برای این عادت خود پول خرج کنند.

یافته های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که افزایش قیمت تاثیر زیادی برای ترک سیگار و همچنین جلوگیری والدین از اقدام فرزندانشان در کشیدن سیگار دارد.

با این وجود اما دکتر کالین مندلسون، از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه نیوساوت ولز، پیشتر در این رابطه گفته بود که افزایش قیمت نمی تواند تاثیر بلند مدتی برای کاهش مصرف سیگار داشته باشد.

آمارهای اداره آمار استرالیا نیز نشان می دهد که میزان افرادی که روزانه سیگار می کشند بین سال های ۱۵-۲۰۱۴ تا ۱۸-۲۰۱۷ فقط به میزان ۰٫۷ درصد کاهش یافته است.

در خصوص تاثیر افزایش قیمت سیگار بر رونق بازار سیاه نیز می توان به مورد سال گذشته اشاره کرد که میزان فروش تنباکو در بازار سیاه افزایش پیدا کرده و فقط ۳۰۰ تن تنباکوی قاچاق توسط مسئولان ضبط شد.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اقتصادی
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • ارتش

    تاریخ : ۳۱ - خرداد - ۱۴۰۰

    من که با سیگار کشیدن موافقم و درضمن همیشه سیگار میکشم و طرفدار آن هستم.


    پاسخ

ارسال دیدگاه