وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » خبر بد برای سیگاری‌ها/افزایش مجدد قیمت سیگار در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/06/18 - 15:04

خبر بد برای سیگاری‌ها/افزایش مجدد قیمت سیگار در استرالیا

صدای استرالیا- قیمت سیگار در استرالیا بار دیگر افزایش یافت و در حال حاضر سیگاری‌ها در استرالیا یکی از گرانترین سیگارهای جهان را مصرف می‌کنند.


صدای استرالیا- قیمت سیگار در استرالیا بار دیگر افزایش یافت و در حال حاضر سیگاری‌ها در استرالیا یکی از گرانترین سیگارهای جهان را مصرف می‌کنند.

بر اساس تازه‌ترین تصمیم دولت فدرال که به افزایش مالیات‌های غیر مستقیم تنباکو منجر شده است قیمت میانگین هر پاکت سیگار به ۳۵ دلار رسیده است.

افزایش ۱۲٫۵ درصدی قیمت سیگار در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود بهای هر پاکت سیگار در سال آینده میلادی به ۴۰ دلار برسد.

از سال ۲۰۱۳ تا کنون در هر سال قیمت سیگار در استرالیا ۱۲٫۵ درصد افزایش یافته و در ابتدای سپتامبر ۲۰۲۰ نیز بار دیگر قیمت سیگار ۱۲٫۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته یک مقام مسئول، افرادی سیگاری مجبور هستند که سالانه ۱۰ هزار دلار برای این عادت خود هزینه صرف کنند.

افزایش مالیات‌های غیر مستقیم در صدر فهرست قیمت مصرف کننده است و به گفته کارشناسان اکنون قیمت هر نخ سیگار بیش از یک دلار است که بخشی از آن مربوط به مالیات کالا و خدمات است.

افرادی که برای صرفه جویی، خودشان سیگارهایشان را می‌پیچند از افزایش نرخ مالیات در امان نبوده‌اند و اکنون قیمت هر پاکت تنباکو نیز به همان میزان قیمت سیگار افزایش یافته است.

به گفته دکتر کالین مندلسون از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه نیوساوت ولز، با این افزایش قیمت، هم اکنون سیگار در استرالیا بالاترین قیمت را در کل جهان دارد.

بر همین اساس یک بسته ۲۰ تایی سیگار مارلبورو در استرالیا ۳۰ دلار و در نیوزیلند ۲۷ دلار قیمت دارد.

به گفته دکتر مندلسون افزایش قیمت سیگار دیگر همانند گذشته تاثیر زیادی بر روی ترک سیگار از سوی افراد ندارد. جدول‌های اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد تعداد افراد بزرگسال سیگاری که بطور مرتب سیگار می‌کشند از ۲۳٫۸ درصد در سال ۱۹۹۵ به ۱۳٫۸ درصد در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ رسیده است.

هر چند در بازه بلند مدت تعداد افراد سیگاری در استرالیا کاهش چشمگیری یافته اما در بازه کوتاه مدت تعداد این افراد تغییر چندانی نداشته و براساس جدول‌های اداره آمار از ۲۰۱۴-۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷-۲۰۱۸ فقط ۰٫۷ درصد از تعداد افراد سیگاری در استرالیا کاسته شده است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه