وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » حمایت همه‌جانبه از اوکراین؛ استرالیا آماده پذیرایی از پناهجویان

تاریخ انتشار : 1400/12/09 - 9:49

حمایت همه‌جانبه از اوکراین؛ استرالیا آماده پذیرایی از پناهجویان

صدای استرالیا- دولت فدرال استرالیا و سران ایالت‌ها ضمن حمایت از مردم و دولت اوکراین، از آمادگی خود برای پذیرایی از پناهجویان اوکراینی خبر دادند.


صدای استرالیا- دولت فدرال استرالیا و سران ایالت‌ها ضمن حمایت از مردم و دولت اوکراین، از آمادگی خود برای پذیرایی از پناهجویان اوکراینی خبر دادند.

دنیل اندروز، نخست‌وزیر ویکتوریا در توییتی حمایت خود را از مردم اوکراین نشان داد و اعلام کرد که این ایالت آماده پذیرایی از تعدادی از هزاران شهروندی است که از جنگ گریخته‌اند و علاقه دارند استرالیا را خانه خود بدانند.

وی در توییت خود نوشت: ما تا جایی که ممکن باشد با همکاری دولت فدرال برای استقبال از خانواده‌هایی که به دنبال سرپناه موقت یا یافتن یک خانه دائمی جدید در ایالت ما هستند، تلاش خواهیم کرد.

اندروز افزود: ویکتوریا دارای یک جامعه سربلند اوکراینی است که خانواده و دوستان و عزیزان‌شان نیازمند کمک ما هستند و ما وظیفه داریم هرکاری که می‌توانیم برای حفاظت از افراد بی‌گناهی که از جنگ می‌گریزند، انجام دهیم.

پیشنهاد نخست‌وزیر ویکتوریا پس از آن مطرح شد که هزاران نفر در اعتراض به تهاجم روسیه و در حمایت از مردم اوکراین، در منطقه مرکز تجاری ملبورن تظاهراتی اعتراضی برپا کردند.

از سوی دیگر، دومینیک پروتی، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز نیز در نامه‌ای به نخست‌وزیر استرالیا که در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شد، پیشنهاد کمک خود را مطرح کرد.

وی نوشت: نیوساوت‌ولز آماده کمک به دولت فدرال در ارایه سرپناه به اوکراینی‌های نیازمند یاری است.

در همین حال استیون مارشال، نخست‌وزیر استرالیای جنوبی نیز در یک راهپیمایی در آدلاید به منظور اعلام همبستگی با مردم اوکراین شرکت کرد.

وی گفت: به مردم اوکراین اطمینان می‌دهم که از حمایت گسترده جامعه استرالیای جنوبی برخوردارند.

صبح یکشنبه نیز اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرده بود که این کشور در حال تامین بودجه برای ارسال سلاح به اوکراین است.

وی گفت: ما هم اکنون نیز به ارایه کمک‌هایی در قالب کمک‌های غیر تسلیحاتی می‌پردازیم؛ ولی من با وزیر دفاع گفت‌وگو کرده‌ام و ما به دنبال راه‌هایی برای تامین کمک تسلیحاتی از طریق همکاران‌مان در ناتو، به ویژه آمریکا و انگلیس هستیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه