وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » حقایق جالب درباره ملبورن که از آنها بی اطلاعید

تاریخ انتشار : 1398/11/27 - 16:49

حقایق جالب درباره ملبورن که از آنها بی اطلاعید

صدای استرالیا- ملبورن که تا چندی پیش برترین شهر جهان برای زندگی بود و در حال حاضر عنوان دومین شهر برتر جهان برای زندگی را در اختیار دارد، سرشار از رویدادها و اتفاقات و حقایق جالب است.

شهر ملبورن از بلندترین برج ویکتوریا

صدای استرالیا- ملبورن که تا چندی پیش برترین شهر جهان برای زندگی بود و در حال حاضر عنوان دومین شهر برتر جهان برای زندگی را در اختیار دارد، سرشار از رویدادها و اتفاقات و حقایق جالب است.

در این مطلب قصد داریم تا حقایقی را در مورد شهر ملبورن بازگو کنیم که شاید با برخی از آنها آشنا باشید.

این حقایق عبارتند از :

۱- مرکز تجاری ملبورن بیشترین میزان مبلمان شهری (صندلی و نیمکت) را در جهان دارد.

۲- بزرگترین ارگ نیکره جنوبی زمین در ملبورن واقع شده است. ارگ بزرگ (The Grand Organ) به عنوان بزرگترین ارگ نیکره جنوبی در محل ساختمان شهرداری ملبورن قرار دارد.

 

۳- مرکز موسیقی the Tote که مورد علاقه بسیاری از مردم است و در خیابان ۱۳۶ جانسون واقع شده است پیشتر یک قمارخانه غیرقانونی بوده که در پشت یک چای‎خانه مخفی شده بود و راه دسترسی به آن از طریق شکافی بود که در خیابان ساکویل قرار داشت.

۴- در جریان ساخت محل جدید سیرک Oz، در زیر پارکینگ این محل یک پناهگاه بتنی مهر و موم شده با یک تخت و روزنامه کشف شد. تصور می‌شد این پناهگاه متعلق به یک گانگستر و یا فردی بوده که در زیر کالینگوود تونل حفر می‌کرد.

۵- درسال ۱۹۶۶ یک معلم و دانش آموزان وی از دبیرستان وستهال بعد از دیدن یک بشقاب پرنده با نور بنفش خاکستری، کلاس‌های ورزش خود را تعطیل کردند. این حادثه در دو شماره بر روی صفحه نخست Dandenong Journal قرار گرفت اما در The Age فقط چند ستون به آن اختصاص داده شد.

۶- در جران اعتصابات سراسری دهه ۱۸۹۰ برای آنکه از پارلمان در برابر معترضین محافظت شود در دیوارهای آن شکاف‌هایی برای شلیک تفنگ تعبیه شد.

۷- جیمز کیلگور، یکی از اعضای ارتش آزاد (یک گروه تروریستی چپگرای آمریکایی) به ملبورن گریخت و توانست در رشته تاریخ آفریقا تبدیل به یک کارشناس شود.

۸-  گالری شماره یک مرکز ACMI که مراسم‌های متعددی در آن برگزار می‌شود در اصل یکی از ایستگاه‌های زیرزمینی خیابان فلیندرز بوده است.

۹- ایم پی که طراحی که هرم شیشه‌ای موزه لوور را در کارنامه‌اش دارد در طراحی Collins Place مشارکت کرد. توسعه این محل اساسا برای تونل‌های پیاده‎روی مترو برای وصل کردن ساختمان پارلمان به ایستگاه پارلمان مطرح شده بود اما این بخش از نقشه هرگز اجرا نشد.

۱۰-  زمانیکه هامرهال در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد یک سرویس بهداشتی اختصاصی برای پرنس چارلز (ولیعهد انگلیس) و لیدی دایانا در آن در نظر گرفته شد.

۱۱- اگر در شهر بریم‎بانک سکونت دارید قبل از ساعت ۷ صبح و یا بعد از ۱۰ شب به هیچ وجه در فکر استفاده از کولر، پمپ بنزین، سیستم گرمایش مرکزی، و سیستم آب گرم نباشید چون در غیر اینصورت جریمه می‌شوید.

۱۲- تعداد عابران پیاده ای که هر روز از خیابان سوان استون که به نوعی ستون فقرات شهر محسوب می‌شود، عبور می‌کنند از تعداد عابران پیاده خیابان رگنت لندن بیشتر است.

۱۳- این شایعه خیلی رایج است که ایستگاه خیابان فلیندرز برای ملبورن نبوده بلکه بری شهر بمبئی هند بوده اما برنامه‌های قاطی شده و در نتیجه در بمبئی شاهد ایستگاه ویکتوریا هستیم.

۱۴- کالینگوود اولین محلی در استرالیا بود که در آن حمام سنتی ژاپنی ها گشایش یافت. این محل که Ofuroya نام دارد در ۷ جولای ۱۹۹۹ گشایش یافت و همچنان در حال فعالیت است.

۱۵- هتل رویال ملبورن محلی است که پیرترین درخت گلابی ویکتوریا در آن قرار دارد. گفته می شود که این درخت ۱۶۰ سال سن دارد.

۱۶- ممکن است شما با فهمیدن این نکته که ملبورن صاحب بزرگترین شبکه تراموی جهان است و ۷۵ درصد از حجم ترافیکی این شهر با تراموا انجام می‌شود، متعجب نشوید.

۱۷- در ملبورن زیاد شاهد طوفان و سرما نخواهید بود. کمترین دمای ثبت شده در این شهر مربوط به ۲۱ جولای ۱۸۶۹ است که دما به منفی ۲٫۸ رسید.

۱۸- بالاترین دمای ثبت شده در ملبورن نیز مربوط به همین اواخر است که در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۰۹ یعنی همان شنبه سیاه و آتش سوزی‌های گسترده است که دمای هوا در مرکز تجاری ملبورن به ۴۶٫۴ درجه رسید. این آتش سوزی‌ها بدترین آتش سوزی در تاریخ استرالیا بوده است.

۱۹- تعداد آسمان خراش ها در ملبورن از سایر شهرهای استرالیا بیشتر است.

۲۰-  موزه NGV پربازدیدترین موزه در نیمکره جنوبی و در سطح جهانی نیز نوزدهمین موزه پربازدید جهان است.

۲۱- در ملبورن در حدود ۱ هزار و ۷۰۰ ایستگاه تراموا وجود دارد اما فقط ۴۲۰ مورد از آنها در دسترس است.

۲۲-  در گورستان عمومی ملبورن بنای یادبوی برای الویس پریسلی (خواننده و بازیگر معروف آمریکایی) وجود دارد. این بنا در سال ۱۹۷۷ توسط رئیس باشگاه هواداران الویس پریسلی استرالیا ساخته شد.

منبع: تایم آت


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه