وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » جهش جدید کرونا اومیکرون نام گرفت

تاریخ انتشار : 1400/09/06 - 4:53

جهش جدید کرونا اومیکرون نام گرفت

صدای استرالیا - سویه جدید ویروس کرونا که به نگرانی‌های تازه‌ای دامن زده است از سوی سازمان بهداشت جهانی، «اومیکرون» نامگذاری شد.


صدای استرالیا – سویه جدید ویروس کرونا که به نگرانی‌های تازه‌ای دامن زده است از سوی سازمان بهداشت جهانی، «اومیکرون» نامگذاری شد.

اومیکرون، همانند نام‌های قبلی (آلفا، بتا، گاما و دلتا) یکی از حروف الفبای یونانی است و جایگزین «B.1.1.529» خواهد شد که نام علمی آن محسوب می‌شود.

این سویه تاکنون در آفریقای جنوبی، بوتساوانا، بلژیک، هنگ‌کنگ و اسرائیل شناسایی شده و گفته می‌شود یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کروناست.

سازمان بهداشت جهانی همچنین، اومیکرون را «سویه نگران‌کننده» طبقه‌بندی کرده که به معنای خطرات آن در مقایسه با دیگر جهش‌های ویروس کروناست.

این سویه به سرعت به دور تازه‌ای از نگرانی‌ها درباره بازگشت دوباره محدودیت‌های مسافرتی به دلیل شیوع کرونا دامن زده و موجب شد تا سهام شرکت‌های هواپیمایی و گروه‌های سرمایه‌گذاری صنعت توریسم و هتل‌داری به شدت سقوط کند.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا گفت که این سویه هنوز به این کشور نرسیده، اما در عین حال شیوع آن یک «نگرانی بین‌المللی» است.

جان ادموندز، یکی از اعضای گروه مشاوره علمی برای موارد اضطراری که از مشاوران دولت بریتانیا محسوب می‌شود به بی‌بی‌سی گفت که سویه اومیکرون، جهشی «بسیار نگران‌کننده» است و بسیاری از واکسن‌های کرونا در برابرش کارآمد نخواهند بود.

در عین حال هنوز بر سر این موضوع که تا چه اندازه واکسن‌های موجود می‌توانند جلوی خطرات سویه اومیکرون را بگیرند، در بین کارشناسان توافق نظر وجود ندارد.

از جمله یکی از دانشمندان دانشگاه آکسفورد به بی‌بی‌سی گفت که اگرچه این سویه، وضعیت خطرناکی ایجاد کرده، اما این «به معنای پایان دنیا نیست.»

کشف سویه اومیکرون موجب شده تا برخی کشورهای جهان از جمله اعضای اتحادیه اروپا، بریتانیا و همچنین ایالات متحده آمریکا مسافرت به برخی کشورهای جنوب آفریقا را ممنوع کنند.

منبع: بی‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه