وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » تمدید ممنوعیت سفرهای بین‌المللی تا سه ماه دیگر

تاریخ انتشار : 1399/06/14 - 13:24

تمدید ممنوعیت سفرهای بین‌المللی تا سه ماه دیگر

صدای استرالیا- ممنوعیت سفر به داخل استرالیا با کشتی تفریحی و سفرهای هوایی خارجی سه ماه دیگر تمدید شد.

تمدید ممنوعیت سفرهای بین‌المللی تا سه ماه دیگر

صدای استرالیا– گرگ هانت وزیر بهداشت استرالیا تایید کرد سفر دریایی در کشتی‌های تفریحی به داخل استرالیا و در کل سفرهای بین‌المللی تا سه ماه دیگر ممنوع خواهند بود.

در دوره اضطراری امنیت زیستی کنونی، دولت فدرال کناره گرفتن هر کشتی مسافربری و تفریحی بین‌المللی که ۱۰۰ مسافر یا بیشتر در آن حضور داشته باشند را در بندرگاه‌های استرالیا ممنوع کرده‌است.  تنها استثنا برای کشتی‌های مسافربری آنهایی هستند که دچار مشکلی باشند یا پیش از ۱۵ مارس استرالیا را به مقصدی بومی ترک کرده باشند.

این ممنوعیت همچنین شهروندان و ساکنان دائمی استرالیا را از ترک کردن کشور از مسیر هوا یا دریا از ۲۵ مارس به بعد باز می‌دارد. مگر اینکه آنها ساکن یا شهروند کشور دیگری باشد، خدمه کشتی یا قایق باشند و یا یکی از نیروهای کلیدی دولت به شمار روند. این مقررات تا ۱۷ دسامبر سال جاری برقرار خواهد بود.

استرالیا درحالی ممنوعیت تردد‌ مسافران را تمدید کرده است که براساس گزارش سازمان ملل متحد، همه‌گیری کووید-۱۹ طی تنها پنج ماه خسارتی ۳۲۰ میلیارد دلاری به بخش توریسم جهانی وارد کرده است. در استرالیا این مبلغ ماهانه ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که ۶ میلیارد دلار از آن به سفرهای داخلی و ۴ میلیارد دلار از آن به سفرهای خارجی تعلق دارد.

اعلام تمدید ممنوعیت‌های مسافرتی با اظهارات اسکات موریسون و درخواست او برای باز شدن مرزهای داخلی همزمان شده است. چندی پیش موریسون اعلام کرد به دنبال باز کردن مرزهای داخلی استرالیا و بازگشایی کامل اقتصادی کشور است.

منبع: ۹news

 

خبر مرتبط:

درخواست موریسون برای بازشدن مرزهای داخلی

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه