وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » تغییر قانون وام تحصیلی و متاثر شدن میلیون‌ها استرالیایی

تاریخ انتشار : 1398/03/20 - 16:55

تغییر قانون وام تحصیلی و متاثر شدن میلیون‌ها استرالیایی

صدای استرالیا- از ابتدای ماه جولای 2019 برنامه بازپرداخت وام تحصیلات دانشجویی دستخوش تغییر مهمی می شود و سقف تعیین شده درآمدی برای آغاز بازپرداخت وام تحصیلی از  51 هزار 957 دلار به 46 هزار دلار کاهش می‎یابد.

تغییر قانون وام تحصیلی و متاثر شدن میلیون‌ها استرالیایی

صدای استرالیا- از ابتدای ماه جولای ۲۰۱۹ برنامه بازپرداخت وام تحصیلات دانشجویی دستخوش تغییر مهمی می شود و سقف تعیین شده درآمدی برای آغاز بازپرداخت وام تحصیلی از  ۵۱ هزار ۹۵۷ دلار به ۴۶ هزار دلار کاهش می‎یابد.

بر اساس تغییرات جدیدی که از اولین روز سال مالی آینده (اول جولای ۲۰۱۹) آغاز می شود، افرادی  که تحصیلات دانشگاهی خود را بصورت بازپرداخت شهریه بعد از فارغ التحصیلی انجام داده اند با تغییر قانون بازپرداخت شهریه مواجه هستند.

بر اساس قانون، شهروندان استرالیا می‎توانند تحصیلات عالی خود را بصورت رایگان انجام داده و شهریه آن را بعد از فازغ التحصیلی و شاغل شدن و رسیدن حقوق آنها به حداقل مشخصی بپردازند.

این قانون از سال ۱۹۸۹ آغاز شده و در طی سال های گذشته تغییراتی در آن ایجاد شده است و بر اساس تصمیم جدید دولت اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، به زودی فارغ التحصیلانی که درآمد آنها در حدود ۴۶ هزار دلار است بیش از ۴۵۰ دلار را در سال برای بازپرداخت شهریه به حساب دولت واریز خواهند کرد.

بر اساس تغییرات انجام شده از ابتدای جولای برنامه بازپرداخت وام تحصیلات دانشجویی از ۵۱ هزار ۹۵۷ دلار به ۴۶ هزار دلار کاهش می‎یابد. یعنی تا پیش از این اگر فازغ التحصیلی که از وام دانشجویی استفاده کرده بود و درآمدی کمتر از ۵۱ هزار دلار داشت می توانست بصورت موقت از بازپرداخت وام معاف باشد اما اکنون اگر درآمدی برابر با ۴۵ هزار و ۸۸۱ دلار داشته باشد یک درصد از درآمدی که مالیات به آن تعلق می گیرد را برای بازپرداخت وام دانشجویی پرداخت می‎کنند که این رقم برابر ۴۵۹ دلار در سال می‎شود.

زمانیکه در سال ۱۹۸۹ برنامه انجام تحصیلات دانشگاهی با وام در دوران نخست وزیری باب هاوک معرفی شد اعلام گردید افرادی که از این وام استفاده می کنند تا زماینکه درآمد مشخصی نداشته باشند از بازپرداخت این وام معاف هستند.

اگر بخواهیم مبلغی را که در آن سال (۱۹۸۹) به عنوان سقف معافیت از بازپرداخت وام دانشجویی در نظر گرفته شده بود با ارزش امروزی مقایسه کنیم سقف معافیت به پول امروز برابر ۸۳ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود. اما اکنون این سقف معافیتی در حد درآمد متوسط در استرالیا کاهش یافته است. این سقف معافیت در سال ۱۹۹۷ زمانیکه جان هاوارد در دور اول نخست وزیری خود بود کاهش یافته بود.

منبع؛ دیلی میل


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه