وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » تغییر سیستم تخفیف عوارض جاده‌ای در نیوساوت‌ولز؛ رانندگان تا ۷۵۰ دلار تخفیف می‌گیرند

تاریخ انتشار : 1401/03/19 - 8:00

تغییر سیستم تخفیف عوارض جاده‌ای در نیوساوت‌ولز؛ رانندگان تا ۷۵۰ دلار تخفیف می‌گیرند

صدای استرالیا- بیش از 500 هزار راننده در نیوساوت‌ولز به عنوان بخشی از برنامه بازبینی اساسی عوارض در بوجه بعدی این ایالت، تا 750 دلار دریافت خواهند کرد.


صدای استرالیا- بیش از ۵۰۰ هزار راننده در نیوساوت‌ولز به عنوان بخشی از برنامه بازبینی اساسی عوارض در بوجه بعدی این ایالت، تا ۷۵۰ دلار دریافت خواهند کرد.

بر پایه این برنامه بازپرداخت نقدی، رانندگان حایز شرایط اگر در یک سال حداقل ۳۷۵ دلار بابت عوارض جاده‌ای پرداخت کرده باشند، تا ۱۵۰ دلار آن را پس خواهند گرفت.

از آن پس نیز، به رانندگان تا سقف پرداخت ۱۸۷۵ دلار، ۴۰ درصد پرداخت‌های بابت عوارض بازپس داده می‌شود.

دومینیک پروتی، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، این برنامه را مهم‌ترین حمایت مرتبط با عوارض از خانواده‌های این ایالت در طول تاریخ خواند.

این برنامه از روز اول جولای اجرایی می‌شود و نزدیک به ۳۰۰ هزار راننده به صورت فصلی، از مزایای بازپرداخت هزینه عوارض بهره‌مند می‌شوند. خودروهای سنگین مشمول این بازپرداخت نیستند؛ اما کسب‌وکارهای کوچک و کارگران مهار می‌توانند از آن استفاده کنند.

این برنامه که در طی دو سال، ۵۲۰ میلیون دلار هزینه برای دولت خواهد داشت، جایگزین طرح فعلی خواهد شد که بر اساس آن، رانندگانی که به ۸۷۷ دلار پرداخت عوارض برسند، هزینه‌های ثبت (رجیستر) خودروشان نصف می‌شود و با رسیدن به ۱۴۶۲ دلار عوارض، از پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه ثبت معاف می‌شوند.

مت کین، وزیر خزانه‌داری نیوساوت‌ولز گفت که این سیستم، سفر در جاده‌های این ایالت را برای صدها هزار راننده ارزان‌تر می‌کند.

کریس مینز، رهبر اپوزیسیون با بیان اینکه دولت قصد دارد تا قبل از انتخابات ایالتی در ماه مارس، رانندگان – به ویژه رانندگان غرب سیدنی – را جلب کند، گفت: این برنامه، برای سیستم ناکارآمد و بیماری که پروتی ایجاد کرده، مثل یک داروی مسکن است.

شهروندان نیوساوت‌ولز در صورتی که دارای حساب شخصی عوارش مانند Linkt یا E-Toll باشند، پلاک‌شان به این حساب متصل باشد و به حداقل پرداخت عوارض مشخص شده برسند، حایز شرایط برخورداری از این بازپرداخت خواهند بود.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه