وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اجتماعی » تغییر در مقررات نیوساوت‌‌ولز؛ اخطار و جریمه برای مصرف شخصی مواد مخدر

تاریخ انتشار : 1399/09/14 - 0:51

تغییر در مقررات نیوساوت‌‌ولز؛ اخطار و جریمه برای مصرف شخصی مواد مخدر

صدای استرالیا - کابینه ایالت نیوساوت‌ولز تصمیم گرفت که رویکرد تازه‌ای برای کنترل مواد مخدر اتخاذ کند.


صدای استرالیا – کابینه ایالت نیوساوت‌ولز تصمیم گرفته است تا رویکرد تازه‌ای برای کنترل مواد مخدر اتخاذ کند.

با توجه به تغییرات اساسی که در قانون ایجاد خواهد شد، به زودی افرادی که با میزان اندکی مواد مخدرغیرقانونی به عنوان مصرف شخصی، در نیوساوت‌ولز دستگیر شوند، پس از اخطار و بعد جریمه‌، آزاد خواهند شد.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت که پیشنهاد قانونی ارائه شده، سیاست سه مرحله‌ای را پیاده‌سازی می‌کند. بر این اساس، افرادی که با مواد مخدر در حد مصرف شخصی دستگیر شوند، در بار اول فقط اخطار دریافت می‌کنند، در دفعات دوم و سوم جریمه‌ می‌شوند و پس از آن، در صورت تکرار، با مجازات‌های کیفری مواجه خواهند شد.

البته شنیده‌ها حاکی از این است که دولت ایالتی هنوز در حال کار کردن روی جزییات این طرح است؛ از جمله اینکه چه میزانی از مواد باید به عنوان مصرف شخصی در نظر گرفته شود.

این اقدام، در پی توصیه‌هایی برای تغییر قوانین، پس از انجام تحقیقاتی درباره موارد مرگ مرتبط با مواد مخدر در فستیوال‌های موسیقی صورت گرفته است.

یک سخنگوی دولت نیز تاکید کرده است که هدف از این اقدام جرم‌زدایی از در اختیار داشتن مواد مخدر نیست.

دیوید شوبریج، نماینده حزب سبزها در شورای قانون‌گذاری ایالتی که مدت‌ها در مخالفت با سیاست‌های سختگیرانه دولت در مواجهه با مواد مخدر فعالیت کرده، این قوانین جدید را حرکت در مسیر درست ارزیابی کرد و گفت: این پیروزی عقل سلیم و جوانانی است که نمی‌خواهند فقط به دلیل جوانی، تحت کنترل قرار بگیرند. علاوه بر این، یک پیروزی برای پلیس است که می‌تواند منابع خود را به سوی جرایم جدی‌ هدایت کند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه