وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » تصمیم‌گیری برای باز شدن مرزهای استرالیا به روی گردشگران؛ همین امروز

تاریخ انتشار : 1400/11/18 - 3:28

تصمیم‌گیری برای باز شدن مرزهای استرالیا به روی گردشگران؛ همین امروز

صدای استرالیا– به گفته کارن اندروز، وزیر امور داخلی، تصمیم‌گیری درباره بازگشت گردشگران به استرالیا تقریبا صورت گرفته و فقط […]

تصمیم‌گیری برای باز شدن مرزهای استرالیا به روی گردشگران؛ همین امروز

صدای استرالیا– به گفته کارن اندروز، وزیر امور داخلی، تصمیم‌گیری درباره بازگشت گردشگران به استرالیا تقریبا صورت گرفته و فقط دریافت آخرین توصیه‌های بهداشتی باقی مانده است.

از زمان بسته شدن مرزهای بین‌المللی استرالیا تقریبا دو سال گذشته و بخش گردشگری را با مشکلات مالی مواجه کرده است.

حالا قرار است کمیته امنیت ملی دولت فدرال امروز به منظور بحث درباره این مساله و دریافت تازه‌ترین توصیه‌های از سوی متخصصان سلامت تشکیل جلسه بدهد.

کارن اندوز، با بیان اینکه پذیرش گردشگران خارجی یک اولویت برای دولت است، گفت: ما تمامی اطلاعات لازم را گشایش مرزها در اختیار نداریم، اما خیلی به آن نزدیک هستیم.

دولت فدرال پیش از این توصیه‌های اولیه را در این زمینه دریافت کرده است. بر اساس این توصیه‌ها، با توجه به نرخ بالای واکسیناسیون در کشور، برخی از محدودیت‌ها برای مسافران ورودی به کشور، دیگر ضرورت ندارد.

منابع آگاه در دولت می‌گویند که تعداد موارد ابتلا به اومیکرون تقریبا در تمامی ایالات و قلمروها، به‌جز استرالیای غربی رو به کاهش گذاشته است؛ البته آمار مرگ و میر همچنان بالاست.

اندوز درباره شرایط پذیرش گردشگران نیز گفت: برای اینکه افراد اجازه ورود به استرالیا را بیابند، اگر استرالیایی نباشند، باید ویزای معتبر داشته باشند و بتوانند ثابت کننده که کاملا واکسینه شده‌اند یا دارای مدارکی باشند که نشان دهد قادر به دریافت واکسن به دلایل پزشکی نیستند.

وی افزود: گردشگرانی که الزامات کووید را رعایت نکنند و حایز شرایط نباشند، دیپورت خواهند شد.

 

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه