وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اخبار » تداوم استقبال خارجی‌ها از خرید ملک در استرالیا

تاریخ انتشار : 1400/04/13 - 6:20

تداوم استقبال خارجی‌ها از خرید ملک در استرالیا

صدای استرالیا– شهروندان خارجی، به رغم همه‌گیری کرونا و بسته بودن مرزها، همچنان علاقه‌مند به نقل مکان و خرید ملک […]

تداوم استقبال خارجی‌ها از خرید ملک در استرالیا

صدای استرالیا– شهروندان خارجی، به رغم همه‌گیری کرونا و بسته بودن مرزها، همچنان علاقه‌مند به نقل مکان و خرید ملک در استرالیا هستند.

این علاقه‌مندی در شرایطی است که بسیاری از کشورهای نیم‌کره شمالی، نرخ بالای واکسیناسیون را تجربه می‌کنند و اقتصاد در آنها به روال طبیعی بازمی‌گردد؛ ولی میلیون‌ها نفر در استرالیا، همچنان در حال سپری کردن قرنطینه هستند.

آخرین گزارش هیات بررسی سرمایه‌گذاری خارجی، نشان می‌دهد که در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ تعداد ۷۰۶۵ درخواست خرید املاک مسکونی تایید شده است.

این تعداد نسبت به سال ماقبل ۴۵۵ مورد کاهش داشته؛ اما ارزش سرمایه‌گذاری به ۱۷٫۱ میلیارد دلار رسیده که ۲٫۳ میلیارد دلار نسبت به سال ماقبل بالاتر است.

به گفته مایکل پالیر، مدیر املاک بین‌المللی در موسسه Sotheby’s سیدنی، پس از یک سال، علاقه به خرید ملک در استرالیا، همچنان بالاست.

وی می‌گوید که تا پاسی از شب و حتی ساعاتی از صبح باید کار کند؛ زیرا مشتریان زیادی دارد که یا اعضای خانواده‌شان اینجا هستند یا فرزندان‌شان در استرالیا مشغول تحصیل‌اند و رویای خریداری خانه و آمدن به استرالیا را دارند. علاوه‌ براین، بسیاری از افراد مهاجرت کرده نیز می‌خواهند برگردند.

گلدکست و سایر مناطق محبوب تعطیلات در نزدیکی بریزبین نیز شاهد هجوم افرادی است که درون استرالیا، می‌خواهند به منظور زندگی بهتر در دوران همه‌گیری، تغییر مکان بدهند. خارجی‌هایی هم که به دنبال املاک لوکس هستند، به این ناحیه علاقه‌ نشان می‌دهند.

جالب اینکه حتی برای املاکی با قیمت‌های ۵ تا ۱۵ میلیون دلار هم درخواست‌های خارجی متعددی به مشاوران املاک می‌رسد.

به گفته نیکولا پاول، تحلیلگر ارشد Domain، رشد اخیر در سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی، به دلیل رشد قیمت ملک از سویی و امنیت استرالیا در زمینه همه‌گیری کرونا از سوی دیگر بوده است.

متوسط قیمت خانه در پایتخت‌های ایالات، در سه ماهه منتهی به ماه مارس با ۵٫۷ درصد رشد به ۸۹۹ هزار و ۵۰۹ دلار رسید. این در حالی است که به گفته پاول، خریداران خارجی نیز عمدتا خانه‌های بزرگ‌تر و سطح بالاتر را خریداری می‌کنند.

 

منبع: دومین


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه