وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » تجویز اکستازی و مجیک‌ماشروم در استرالیا مجاز شد

تاریخ انتشار : 1401/11/15 - 10:34

تجویز اکستازی و مجیک‌ماشروم در استرالیا مجاز شد

صدای استرالیا– نهاد تنظیم مقررات بهداشت استرالیا، MDMA و سایلوسایبین را برای درمان برخی از بیماری‌های روانی تایید کرد. سازمان […]

تجویز اکستازی و مجیک‌ماشروم در استرالیا مجاز شد

صدای استرالیا– نهاد تنظیم مقررات بهداشت استرالیا، MDMA و سایلوسایبین را برای درمان برخی از بیماری‌های روانی تایید کرد.

سازمان کالاهای دارویی استرالیا، تجویز MDMA (اکستازی) را برای درمان PTSD و ماده سایلوسایبین (ماده فعال موجود در مجیک ماشروم) را برای درمان افسردگی مقاوم به درمان مجاز اعلام کرد. 

این مجوز از روز اول جولای به اجرا درمی‌آید و فقط روانپزشکان می‌توانند این مواد را برای بیماران تجویز کنند.

این نهاد اعلام کرد: در حال حاضر فقط برای بیماران مبتلا به این دو بیماری خاص شواهد کافی مبنی بر فواید بالقوه این دو ماده وجود دارد.

بنا به اعلام سازمان کالاهای دارویی، این تصمیم به دلیل فقدان گزینه‌های کارآمد برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های روانی خاص مقاوم به درمان گرفته شده است.

این تصمیم بدان معناست که می‌توان سایلوسایبین وMDMA  را به صورت درمانی و در یک محیط پزشکی کنترل شده مورد استفاده قرار داد.

به این ترتیب سیلوسایبین و MDMA به‌عنوان داروهای کنترل‌شده بر اساس برنامه ۸ فهرست شده‌اند، اما برای هر گونه استفاده خارج از PTSD یا افسردگی مقاوم به درمان، همچنان مواد ممنوعه تلقی می‌شوند.

در حال حاضر هیچ محصول تایید شده‌ای حاوی سیلوسایبین یا MDMA وجود ندارد، اما به گفته سازمان‌ کالاهای دارویی، روانپزشکان می‌توانند به داروهای «تأیید نشده» حاوی این داروها دسترسی داشته باشند و آنها را به صورت قانونی عرضه کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه