وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » تجهیز پلیس کوئینزلند به فناوری جدید شوکر برقی

تاریخ انتشار : 1402/05/19 - 3:13

تجهیز پلیس کوئینزلند به فناوری جدید شوکر برقی

صدای استرالیا- پلیس کوئینزلند به عنوان اولین نهاد مجری قانون در خارج از ایالات متحده، از مدلی از شوکر برقی (تیزر) استفاده می‌کند که پرتاب آن به حدود 14 متر می‌رسد و تا پیش از نیاز به بارگیری مجدد تا ده بار شلیک می‌کند.


صدای استرالیا- پلیس کوئینزلند به عنوان اولین نهاد مجری قانون در خارج از ایالات متحده، از مدلی از شوکر برقی (تیزر) استفاده می‌کند که پرتاب آن به حدود ۱۴ متر می‌رسد و تا پیش از نیاز به بارگیری مجدد تا ده بار شلیک می‌کند.

به گفته مارک رایان، وزیر پلیس و کاتارینا کارول، رییس پلیس کوئینزلند، ۶۵ دستگاه «تیزر ۱۰» که جدیدترین مدل شوکر است، برای آزمایش خریداری شده است.

این سلاح‌ها را می‌توان در برد ۱۳٫۷ متری استفاده کرد که بیش از سه برابر تیزرهایی است که هم‌اکنون پلیس کوئینزلند در اختیار دارد.

این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد پلیس کوئینزلند با شلیک به ۱۴ نفر در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن، بیش از نیروهای پلیس در سایر ایالات از سلاح‌ استفاده کرده و از این بابت هدف انتقادها قرار دارد.

در همین دوره زمانی، در نیوساوت‌ولز ۸ نفر، در ویکتوریا یک نفر، در استرالیای جنوبی یک نفر و در استرالیای غربی نیز ۲ نفر از سوی پلیس هدف قرار گرفته‌اند.

تازه‌ترین مورد استفاده از اسلحه توسط کوئینزلند در آخر هفته گذشته اتفاق افتاد که در پی آن، مردی در بورپنگاری شرقی کشته شد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه