وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » تجاوز به کارمند ۲۴ ساله در پارلمان استرالیا؛ دولت از قربانی اعلام حمایت کرد

تاریخ انتشار : 1399/11/28 - 5:38

تجاوز به کارمند ۲۴ ساله در پارلمان استرالیا؛ دولت از قربانی اعلام حمایت کرد

صدای استرالیا- نخست وزیر و سایر سیاستمداران ارشد استرالیا، به ادعای مطرح شده مبنی بر تجاوز به یکی از کارکنان حزب لیبرال در ساختمان پارلمان، واکنش نشان دادند.


صدای استرالیا- نخست وزیر و سایر سیاستمداران ارشد استرالیا، به ادعای مطرح شده مبنی بر تجاوز به یکی از کارکنان حزب لیبرال در ساختمان پارلمان، واکنش نشان دادند.

بریتانی هیگینز، مدعی است که در ماه مارس ۲۰۱۹، زمانی که او ۲۴ ساله بود، از سوی یکی از همکارانش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

در آن شب، هیگینز که مشروب نوشیده و شدیدا مست بوده، با یکی از همکارانش به دفتر سناتور لیندا رینولدز، وزیر دفاع وارد شده، در حالی که او مجوز امنیتی ورود به این دفتر را هم نداشته است.

این دختر ۲۴ ساله مدعی است که حالش خوش نبوده و روی مبل خوابیده و زمانی که بیدار شده، همکارش در حال تجاوز به او بوده است.

هیگینز گفت: ناگهان او روی من آمد و من از نظر فیزیکی نمی‌توانستم او را کنار بزنم. من در وسط تجاوز بیدار شدم. به او گفتم که تمامش کن. داشتم گریه می‌کردم. او حتی به من نگاه هم نمی‌کرد. حس می‌کردم که فقط جسم من برایش مهم است؛ نه خود من.

این مرد، پس از تجاوز، ساختمان را ترک کرده و هیگینز را در حال شوک، به حال خود رها کرده است.

نیروهای امنیتی، صبح روز بعد هیگینز را در حالی که سعی می‌کرد از ساختمان خارج شود، یافتند.

هفته بعد  در محل کار، هیگینز را به جلسه‌ای دعوت کردند و گفتند که فرد یاد شده، به دلیل نقض امنیتی استعفا کرده است. در جلسه دوم درباره این حادثه نیز، هیگینز به مسوول ارشدش گفت که مورد تجاوز قرار گرفته؛ اما با وجود گزارش به پلیس، او تصمیم گرفت به جهت حفظ آبروی حزب لیبرال و شغل خود، شکایت رسمی نکند.

چندی بعد هم هیگینز در همان دفتری که تجاوز رخ داده بود، با رینولدز دیدار کرد.

سخنگوی دفتر اسکات موریسون، در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، این تجاوز جنسی را بسیار ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: برای دولت، امنیت محل کار بسیار مهم است. همه باید در محل کار احساس امنیت کنند.

این سخنگو افزود: هیگینز در صورت تمایل به شکایت رسمی به پلیس، از حمایت کامل و مستمر دفتر نخست وزیر و سناتور رینولدز برخوردار خواهد بود.

رینولدز نیز روز دوشنبه به پارلمان گفت که در زمان دیدار با هیگینز، نمی‌دانسته که تجاوز در دفتر او رخ داده است. او بابت آن جلسه از هیگینز عذرخواهی کرده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه