وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » بیماریهای قلبی ۱۳ میلیون استرالیایی را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار : 1398/02/14 - 12:41

بیماریهای قلبی ۱۳ میلیون استرالیایی را تهدید می‌کند

صدای استرالیا - اطلاعات منتشر شده از سوی بنیاد قلب استرالیا حکایت از آن دارند که تقریبا 13 میلیون نفر از جمعیت بزرگسال این کشور در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند.

بیماریهای قلبی 13 میلیون استرالیایی را تهدید می‌کند

صدای استرالیا – اطلاعات منتشر شده از سوی بنیاد قلب استرالیا حکایت از آن دارند که تقریبا ۱۳ میلیون نفر از جمعیت بزرگسال این کشور در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در استرالیا محسوب می‌شوند و آمارهای جدید بنیاد قلب از این نکته حکایت دارند که  بیش از دو سوم جمعیت بزرگسال، دست کم از سه عامل پرخطر بیماری‌های قلبی برخوردار هستند.

این آمار معادل آن است که بگوییم در استرالیا از هر سه مرد دو نفر و از هر دو زن یک نفر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

این آمار از سوی مرکز مطالعات سلامت ملی ادراه آمار استراالیا و در هفته قلب که از روز یکشنبه آغاز شده منتشر شده است.

پروفسور گری جنینگز، مشاور ارشد بنیاد قلب در این رابطه می‌گوید: این هشدار به خاطر آن است که ما می‌دانیم مردم فاکتورهای (عوامل بیماری) پرخطر بیشتری را دارند و این بدان معنی است که احتمال بروز حملات قلبی و یا سکته بسیار بالاست.

این کارشناس حوزه سلامت در ادامه گفت: در حالیکه شما نمی‌توانید تاریخ خانواده خود را تغییر بدهید مهم است که این نکته را درک کنید که اگر فشار خون بالا دارید و یا آنکه از کلسترول بالا رنج می‌برید و یا سبک زندگی پرخطری دارید مططمئنا باید به دنبال راهی برای کاهش خطر باشید.

برهمین اساس از افرادی که در معرض بیماری‌های قلبی هستند خواسته شده تا با مراجعه به پرشک تحت معاینات قلبی قرار بگیرند تا خطر حملات قلبی و سکته‌ها در پنج سال آینده مدیرت شود.

اگر افراد مستعد بیماری‌های قلبی به پزشک مراجعه کنند پیش‌بینی می‌شود که برای پنج سال آینده بطور میانگین روزانه از ۴۲ حمله قلبی جلوگیری شود.

مطالعاتی که پیشتر انجام شده بود از این نکته حکایت داشت که ۶۷ درصد از افراد بزرگسال در استرالیا دچار اضافه وزن و معضل چاقی هستند و یک نفر از هر چهار نفر نیز به فشار خون  بالا مبتلا است.

منبع: شبکه هفت استرالیا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه