وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » بیش از ۶۰ میلیونر استرالیایی هیچ مالیاتی ندادند

تاریخ انتشار : 1402/03/20 - 10:44

بیش از ۶۰ میلیونر استرالیایی هیچ مالیاتی ندادند

صدای استرالیا– بر اساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده از سوی اداره مالیات استرالیا، ۶۶ نفر با درآمد بیش از یک […]


صدای استرالیا– بر اساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده از سوی اداره مالیات استرالیا، ۶۶ نفر با درآمد بیش از یک میلیون دلار در سال مالی ۲۱-۲۰۲۰ هیچ مالیات بردرآمدی پرداخت نکرده‌اند.

آمار اداره مالیات که بر اساس اظهارنامه‌های مالیاتی بیش از ۱۵ میلیون استرالیایی در سال مالی مذکور به دست آمده، نشان می‌دهد که این ۶۶ نفر به طور متوسط درآمدی ۱۴٫۵ میلیون دلاری داشته‌اند.

این در حالی است که در سال مالی ۲۰-۲۰۱۹ نیز ۶۰ نفر با درآمد متوسط ۳٫۵ میلیون دلار هیچ مالیات بردرآمدی پرداخت نکرده بودند.

در همین حال، تحت قوانین سیستم مالیاتی استرالیا، استفاده از خدمات یک مشاور مالیاتی یا حسابدار برای انجام امور مالیاتی مشمول کسر از مالیات می‌شود. به این ترتیب، برخی از این افراد با درآمد بالای یک میلیون دلار که مالیاتی پرداخت نکرده‌اند، درخواست کسر هزینه استخدام مشاور مالیاتی یا حسابدار هم داشته‌اند.

مت گراندوف، اقتصاددان ارشد اندیشکده The Australia Institute گفت: این افراد به طور متوسط ۲۱۹ هزار دلار برای انجام امور مالیاتی‌شان پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: مالیات بهایی است که ما برای زندگی در یک جامعه متمدن می‌دهیم و همه باید سهم خود را بپردازند. استفاده از تخصص مشاوران مالیاتی و حسابداران گران قیمت نباید راهی برای فرار از پرداخت مالیات باشد. 

گراندوف گفت: این نه تنها منصفانه نیست؛ بلکه موجب بی‌عدالتی در استرالیا می‌شود؛ زیرا فقط افراد ثروتمند می‌توانند برای دور زدن مالیات، چنین نیروهای متخصصی را استخدام کنند.

به گفته وی، رسوایی اخیر  PwC موجب برجسته شدن خلاءهایی در سیستم مالیاتی شده که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

این اقتصاددان توضیح داد: PwC از یک طرف به دولت فدرال توصیه می‌کرد که منافذ مالیاتی را ببندد و از طرف دیگر، روش‌های دور زدن این سیستم را در اختیار مشتریان ثروتمند خود قرار می‌داد.

وی معتقد است که دولت باید برای رفع نقایص سیستم مالیات، به جای اتکا به مشاوران گران قیمت، خدمات عمومی را تقویت کند.

گراندوف ادامه داد: این کار نه تنها سیستم مالیاتی را منصفانه و مترقی‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود که صنعت عمدتا غیرمولد مشاوره مالیاتی از تمرکز بر کشف حفره‌های مالیاتی منصرف شود.

گفتنی است، تعدادی از شرکای شرکت مشاوره PwC اخیرا افشا کرده‌اند که این شرکت از اطلاعات محرمانه دولت استرالیا به نفع شرکت‌های بزرگ چند ملیتی سوءاستفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، داده‌های اداره امور مالیاتی همچنین نشان می‌دهد که  نزدیک به ۲٫۳ میلیون استرالیایی در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ درآمد حاصل از اجاره‌ اعلام کرده‌اند. حدود ۷۱ درصد از مالکان دارای یک ملک، ۱۹ درصد دارای دو ملک و ۶ درصد دارای سه ملک یا بیشتر هستند. ضمنا ۴ درصد از مالکان دارای چهار ملک یا بیشتر هستند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه