وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » برنامه‌های جذاب برای جشن تولد ۵۰ سالگی اپراهاوس سیدنی

تاریخ انتشار : 1402/05/26 - 3:32

برنامه‌های جذاب برای جشن تولد ۵۰ سالگی اپراهاوس سیدنی

صدای استرالیا- اپراهاوس سیدنی امسال پنجاه ساله می‌شود و به همین منظور جشن‌ تولدی ویژه برای این بنای نمادین در نظر گرفته شده است.


صدای استرالیا- اپراهاوس سیدنی امسال پنجاه ساله می‌شود و به همین منظور جشن‌ تولدی ویژه برای این بنای نمادین در نظر گرفته شده است.

محبوب‌ترین ساختمان سیدنی در اکتبر امسال پنجاه‌سالگی‌اش را جشن می‌گیرد و قرار است این تولد به مدت یک ماه جشن گرفته شود.

بر این اساس از ۲۸ سپتامبر تا ۳۱ اکتبر، رویدادهای عمومی رایگان، تعدادی اکران نخست، اجراهایی از هنر معاصر، نمایش‌های خانوادگی و هنر عمومی در اطراف اپراهاوس برپا خواهد بود.

از جمله برنامه‌های این جشنواره، رونمایی از مجسمه‌های سه‌بعدی مگان کوپ، هنرمند بومی کوانداموکایی است که با استفاده از ده‌ها هزار کینینگارا (صدف در زبان جاندای) برای خلق یک اثر قابل تامل ساخته شده و اپراهاوس را به سرزمین، آسمان و دریا دیدگاه مردم ملل اول متصل می‌کند.

از میان ده‌ها جشن دیگر، می‌توان به اجراهای ارکستر مجلسی مشهور آکادمی سنت مارتین در فیلدز، نمایش‌های تحسین شده اما دانووان، خواننده و ترانه‌سرا به زبان‌های گامبنگیری و یاماتجی و نامزد جایزه آریا و همچنین اجرای خداحافظی گروه ایندی راک استرالیایی کمپ کوپ اشاره کرد.

علاوه بر این پرتره‌ای سه‌بعدی و فراگیر از شهر سیدنی و مردم آن در امتداد یک راهروی عظیم که کل محوطه جلویی اپراهاس را دربرمی‌گیرد به همراه اجرایی هیپ‌هاپ و تئاتر معاصر با موسیقی استینگ، خواننده انگلیسی، تدارک دیده شده است.

جان و لین اوتزون از دانمارک سفر خواهند کرد، بنابراین می‌توانید درباره میراث پدرشان، معمار خانه اپرا، یورن اوتزون، بشنوید. و یک آخر هفته رایگان خانه باز – اولین بار در تقریباً هشت سال – به هزاران بازدید کننده این فرصت را می دهد که سالن های مقدس و مناطق پشت صحنه خانه را کشف کنند.

این فقط یک نگاه اجمالی به جشن های متنوع روی کارت ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رویدادهای جشن تولد ۵۰ سالگی اپرا، به اینجا سر بزنید.

یان و لین اوتزن، فرزندان یورن اوتزن، معمار اپراهاوس نیز از دانمارک به سیدنی سفر می‌کنند تا درباره خاطرات‌شان از این یادگار پدر صحبت کنند.

همچنین پس ازنزدیک به ۸ سال، یک رویداد بازدید عمومی هم ترتیب داده شده که هزاران نفر می‌توانند به گردش در راهروها و پشت صحنه اپراهاوس بپردازند.

اینها فقط بخشی از برنامه‌هایی است که برای جشن تولد این ساختمان ۵۰ ساله محبوب در نظر گرفته شده و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه اینترنتی این جشنواره در این آدرس مراجعه کنید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه