وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » با وجود کاهش ابتلا؛ فاصله‌گذاری و قرنطینه تا ۶ ماه دیگر ادامه می‌یابد

تاریخ انتشار : 1399/01/23 - 18:23

با وجود کاهش ابتلا؛ فاصله‌گذاری و قرنطینه تا ۶ ماه دیگر ادامه می‌یابد

صدای استرالیا- باوجود كاهش موارد ابتلا به كرونا در استراليا، مقامات اعلام كردند مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطينه برای 6 ماه ديگر ادامه خواهد‌ داشت.

با وجود كاهش ابتلا؛ فاصله‌گذاری و قرنطينه تا 6 ماه دیگر ادامه می‌یابد

صدای استرالیا- باوجود کاهش موارد ابتلا به کرونا در استرالیا، مقامات اعلام کردند مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه برای ۶ ماه دیگر ادامه خواهد‌ داشت.

پل کلی معاون بهداشت می‌گوید کشور در آستانه مهار بیماری است اما رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی است. کلی می‌گوید: اکنون برای ابراز رضایت از وضعیت و ایجاد تغییر بسیار زود است. باید آگاه باشیم که پایبند نبودن به این پیام‌ها می‌تواند جان بسیاری از انسان‌ها را به خطر بیاندازد از این رو بسیار مهم است که به مسیری که می‌رویم، ادامه دهیم.

قرار است امکان برداشته شدن محدودیت‌ها از ۲۰ آوریل توسط هیات مشاوره‌ای مورد بررسی قرار گیرد و گزارش نهایی این بررسی به دولت ارائه شود. دکتر جیمز مک‌کاو از موسسه دوهرتی که از زمان آغاز شیوع درگیر مدلسازی مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه برای دولت بوده‌است می‌گوید مدلسازی‌های اخیر حاوی نشانه‌های مثبتی برای کشور است. خوشبختانه عملکرد ما عالی بوده‌است.

او می‌گوید: این موفقیت ناشی از اقدامات زودهنگام دولت براساس مدلسازی‌هایی است که پیش از ورود بیماری به کشور انجام گرفته‌اند. فکر می‌کنم استرالیا بسیار خوش‌شانس و آماده بوده‌است.

به گفته این پژوهشگر، ادامه یافتن اجرای مقررات سختگیرانه تا ۶ ماه آینده، احتمال آغاز موج دوم شیوع را از بین نخواهد برد. اگر دولت بتواند موارد ابتلا را برای ۶ ماه آینده بسیار پایین نگه دارد، درواقع از دیدگاه اپیدمیولوژیکی، کشور ۶ ماه دیگر در وضعیتی است که اکنون قراردارد. تقریبا تمامی جمعیت کشور دربرابر این ویروس ایمنی طبیعی ندارند، از این رو حتی اگر مقررات ۶ ماه دیگر نیز برداشته شوند، مردم همچنان با احتمال رشد نمودار ابتلا به بیماری مواجه خواهند‌بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه