وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » با هدف کاهش انتشار آلاینده‌ها، هزینه ثبت خودرو در نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتختی تغییر کرد

تاریخ انتشار : 1401/11/17 - 7:22

با هدف کاهش انتشار آلاینده‌ها، هزینه ثبت خودرو در نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتختی تغییر کرد

صدای استرالیا– با اجرای طرحی جدید به منظور تشویق به استفاده از وسایل نقلیه با آلایندگی کم، میلیون‌ها استرالیایی صدها […]

با هدف کاهش انتشار آلاینده‌ها، هزینه ثبت خودرو در نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتختی تغییر کرد

صدای استرالیا– با اجرای طرحی جدید به منظور تشویق به استفاده از وسایل نقلیه با آلایندگی کم، میلیون‌ها استرالیایی صدها دلار در سال صرفه‌جویی خواهند کرد.

با اجرای این طرح از ماه ژوییه، ثبت خودروهای هیبریدی در قلمرو پایتختی ارزان‌تر خواهد شد.

طرح مشابهی نیز ژانویه امسال در نیوساوت‌ولز اجرا شده که بر اساس آن، رانندگان می‌توانند با خرید اعتبار کربن، در زمان پرداخت هزینه ثبت خودرو، از تخفیف در هزینه سالانه آلاینده‌های خودرو برخوردار شوند.

در ادامه به تغییراتی که در قلمرو پایتختی و نیوساوت‌ولز اعمال می‌شود، می‌پردازیم.

برنامه نیوساوت‌ولز

رانندگان در این ایالت می‌توانند با شرکت در طرحی که از ژانویه آغاز شده، مبلغ جبرانی خود را بین ۵ تا ۲۰۰ دلار انتخاب کنند.

این طرح داوطلبانه به رانندگان اجازه می‌دهد تا اعتبار کربن استرالیا را خریداری کنند. این اعتبار از طریق پروژه‌های کاهش آلایندگی در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

مت کین، وزیر خزانه‌داری نیوساوت‌ولز گفت: یک خودرو سالانه به طور متوسط  حدود ۲٫۴ تن دی اکسید کربن تولید می‌کند، اما می‌توان این میزان را با خرید ۸۰ دلار اعتبار کربن به طور کامل جبران کرد.

کین با بیان اینکه حدود ۲۲ درصد از کل آلاینده‌ها در این ایالت ناشی از وسایل نقلیه است، افزود که ۵۰ درصد از این آلاینده‌ها را وسایل نقلیه شخصی تولید می‌کنند.

وی گفت: این فرصتی است تا مردم تلاش خود را برای برای جبران انتشار کربن خود انجام دهند.

کین در مورد میزان محبوبیت این طرح در بحبوحه بحران هزینه زندگی، با بیان اینکه دولت این هزینه را به رانندگان تحمیل نکرده است، افزود: این طرح ویژه افرادی است که می‌خواهند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.

برنامه قلمرو پایتختی

در همین حال، در پایتخت استرالیا نیز گروه‌های فعال در زمینه انرژی و تغییرات اقلیمی از این طرح استقبال کرده و هزینه‌های بازنگری شده را فراینده توسعه‌ای و پیشرو دانستند.

اندرو بار، وزیر ارشد قلمرو پایتختی، روز چهارشنبه گذشته تغییرات جدید را اعلام کرد و گفت که هزینه ثبت‌نام بر اساس وزن خودرو از این پس متوقف شده و در عوض، میزان انتشار کربن مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

این تغییرات به این معنی است که قیمت ثبت نام خودرو الکتریکی هیوندای کونا از ۵۹۹ دلار به ۳۲۹ دلار (کمترین مبلغ) و هزینه ثبت تویوتا کمری هیبریدی به ۳۶۵ دلار کاهش می‌یابد.

خودروهای UTE و سایر وسایل نقلیه تجاری سبک همان نرخ ثبت نام قبلی را پرداخت می‌کنند در حالی که هزینه ثبت وسایل نقلیه سبک وزن با آلایندگی بیشتر مانند خودروهای اسپورت، ۵۰ دلار افزایش می‌یابد.

بار گفت: این برنامه برای اطمینان از داشتن یک سیستم ثبت خودرو مناسب برای آینده طراحی شده است.

اجرای این برنامه که طی چهار سال ۶٫۶ میلیون دلار هزینه خواهد داشت، در ماه جولای پس از یک دوره ثبت نام رایگان دو ساله برای خودروهای نو و کارکرده بدون آلایندگی، اجرایی خواهد شد.

شین راتنبری، وزیر انرژی ACT گفت: سیاست جدید تضمین می کند که وسایل نقلیه الکتریکی گزینه مقرون به صرفه‌تری برای اهالی کانبرا باشد و از ممنوعیت ثبت خودروهای بنزینی و دیزلی در این منطقه تا سال ۲۰۳۵ حمایت می‌کند.

سایر ایالت‌ها و مناطقی که برای ثبت نام خودروهای برقی تخفیف ارائه می‌کنند شامل ویکتوریا، کوئینزلند، استرالیای جنوبی و قلمرو شمالی می‌شوند. ویکتوریا در سال گذشته تخفیف مالیات برای وسایل نقلیه کم آلایندگی را هم اعمال کرده بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه