وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » با تمرکز بر مسکن و اشتغال؛ اقتصاد استرالیای جنوبی همچنان پر رونق است

تاریخ انتشار : 1403/02/03 - 6:47

با تمرکز بر مسکن و اشتغال؛ اقتصاد استرالیای جنوبی همچنان پر رونق است

صدای استرالیا– اقتصاد استرالیای جنوبی برای دومین بار در چهار مورد از هشت شاخص کلیدی گزارش وضعیت ایالت‌های CommSec رتبه […]

با تمرکز بر مسکن و اشتغال؛ اقتصاد استرالیای جنوبی همچنان پر رونق است

صدای استرالیا– اقتصاد استرالیای جنوبی برای دومین بار در چهار مورد از هشت شاخص کلیدی گزارش وضعیت ایالت‌های CommSec رتبه اول را کسب کرده است.

استرالیای جنوبی برای دومین بار پیاپی جایگاه برتر خود را در زمینه رشد اقتصادی، بیکاری، امور ساخت‌وساز و شروع ساخت مسکن حفظ کرده است.

این روند مثبت از ژانویه آغاز و با تقویت بازارهای قوی کار و مسکن این ایالت دنبال شد. 

در حالی که شروع ساخت و ساز در سایر نقاط کشور کاهش یافته، استرالیای جنوبی همچنان به رهبری خود ادامه داده و این روند با تصمیم دولت مالیناسکاس مبنی بر لغو مالیات تمبر ساخت خانه برای خریداران خانه اولی، تقویت شده است.

علاوه بر لغو مالیات، نیک چمپیون، وزیر برنامه ریزی این ایالت نیز تغییر کاربری دو قطعه زمین خالی در اسمیت‌فیلد و الیزابت جنوبی را آغاز کرده که به طور بالقوه می‌تواند تا ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید را برای کمک به حل بحران مسکن در خود جای دهد.

محوطه ۳۳٫۵ هکتاری اسمیت‌فیلد بین شهر خرید مونو پارا و خط آهن آدلاید-گاویلر قرار دارد. این محوطه می‌تواند تا ۳ هزار واحد مسکونی با تراکم بالا را در خود جای دهد. از طرف دیگر، منطقه الیزابت جنوبی، به وسعت ۹٫۱ هکتار، در خیابان جان رایس بین جاده تجاری و جاده جارویس و اقع شده و فضا برای ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی با تراکم متوسط را دارد. 

دولت استرالیای جنوبی محوطه اسمیت‌فیلد را از طریق ابتکار انتقال زمین AUKUS به دست آورده و تحقیقات بیشتر در مورد تأثیر ترافیک بر هر دو سایت در حال انجام است. 

پس از آن، اصلاحات کد پیشنهادی با مشارکت ذینفعان ارائه خواهد شد. 

استیون مولیگان، وزیر خزانه‌داری نیز در بیانیه‌ای با بیان اینکه دولت در تقویت اقتصاد مصمم است، بر بازار کار قوی این ایالت، سرمایه گذاری‌های زیربنایی قابل توجه و تمرکز مداوم بر مسکن تاکید کرد. 

منبع: glamadelaide


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه