وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » بانک ملی استرالیا: نسل جوان هزینه‌هایش را برای تجربه رویدادهای بزرگ کاهش داده است

تاریخ انتشار : 1402/08/08 - 3:34

بانک ملی استرالیا: نسل جوان هزینه‌هایش را برای تجربه رویدادهای بزرگ کاهش داده است

صدای استرالیا– مطالعات جدید نشان می‌دهد که استرالیایی‌های نسل جوان ترجیح می‌دهند برای اینکه بتوانند رویدادهای بسیار خاص را تجربه […]

بانک ملی استرالیا: نسل جوان هزینه‌هایش را برای تجربه رویدادهای بزرگ کاهش داده است

صدای استرالیا– مطالعات جدید نشان می‌دهد که استرالیایی‌های نسل جوان ترجیح می‌دهند برای اینکه بتوانند رویدادهای بسیار خاص را تجربه کنند، هزینه‌های خود در بخش‌های دیگر را کاهش دهند. 

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی از مشتریان یکی از بزرگترین بانک‌های استرالیا نشان می‌دهد که استرالیایی‌های نسل Z (افرادی که در اواخر دهه ۱۹۹۰ یا اوایل دهه ۲۰۰۰ به دنیا آمده‌اند) به‌عنوان بخشی از یک حرکت نسلی برای جبران زمان از دست رفته بر اثر همه‌گیری کووید-۱۹، خود را ملزم به صرفه‌جویی می‌کنند تا رویدادهایی که شاید تنها یک بار در طول عمرشان اتفاق می‌افتد را تجربه کنند.

نظرسنجی انجام شده از سوی NAB (بانک ملی استرالیا) از نوجوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله نشان می‌دهد که این گروه سنی ترجیح می‌دهند پس‌انداز خود را صرف تجارب بزرگ، مانند تفریحات خاص در تعطیلات ویژه یا کنسرت‌های خاص کنند. آنها برای تجربه این تفریحات ویژه هزینه‌های روزانه خود را کاهش می‌دهند.

این بانک تخمین می‌زند که استرالیایی‌های جوان هزینه‌های خود را برای غذا خوردن در رستوران‌ها، پذیرایی‌های کوچک، سرگرمی‌ها و سفرهای ماشینی کاهش داده‌اند تا بتوانند حدود ۴۰۳ دلار در ماه، یا ۴۸۰۰ دلار در سال پس‌انداز کنند.

«کایلی یانگ»، مدیر بانک‌داری شخصی بانک ملی استرالیا گفت: پس‌اندازها صرف سرمایه‌گذاری‌های بلندمدتی نمی‌شود که برای ایجاد ثروت در طول زمان طراحی شده‌اند.

او گفت: به نظر می‌رسد این نسل به دنبال جبران چیزهایی است که در طول همه‌گیری از دست داده‌اند.  

یانگ همچنین گفت: این را باید انتقام خرج کردن یا سرمایه‌گذاری برای تجربه لحظاتی که یک بار اتفاق می‌افتند نامید؛ اما واقعیت این است که آنها از هر فرصتی استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: چه کنسرت تیلور سویفت یا رابی ویلیامز باشد یا مسابقه ماتیلداس (تیم ملی فوتبال زنان استرالیا)، استرالیایی‌های جوان نشان داده‌اند که حاضرند از صرف غذا در خارج از خانه، سفارش غذا یا تفریحات کوچک اجتناب کنند تا بتوانند این رویدادها را تجربه کنند.

جوانان استرالیایی کمترین افزایش را در تراکنش‌های کارت‌های اعتباری خود در ۱۲ ماه گذشته در مقایسه با نسل‌های قبلی خود داشته‌اند. 

بیش از نیمی از استرالیایی‌های گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال که مورد بررسی قرار گرفتند، نیز کاهش سفارش غذا از بیرون را گزارش کردند. این کار به طور متوسط ۹۲ دلار در ماه پس‌انداز برای آنها را به همراه داشته است.

در گزارش بانک آمده است که تمایل به ولخرجی، به ویژه در میان جوانان استرالیایی مشهود است، اما تقریباً همه خانوارها و گروه‌های سنی در حال تعدیل مجدد این مخارج برای مقابله با فشارهای ناشی از هزینه‌های زندگی هستند.  

تاره‌ترین گزارش که احساسات مصرف‌کنندگان را براساس طیف وسیعی از معیارها ردیابی می‌کند، ۲ هزار استرالیایی را مورد بررسی قرار داده است.

اگرچه نگرانی‌های مربوط به هزینه زندگی کمی کاهش یافته، اما احساسات عمومی در حال تیره شدن است؛ زیرا استرالیایی‌های بیشتری نسبت به امنیت شغلی، سلامت، بازنشستگی و سیاست‌های دولتی نگران هستند.  

شاخص کلی استرس مصرف‌کنندگان از سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به سه ماهه سوم ۰٫۸ درصد افزایش یافته و از ۵۶٫۹ به ۵۷٫۷ درصد رسیده است.

این گزارش می‌گوید: اگرچه مصرف‌کنندگان تحت فشار هستند، بسیاری از آنها بیشتر به این فشارها عادت کرده‌اند و مجبورند برای مدیریت ترازنامه خانوارها و حمایت از سبک زندگی‌شان به شیوه‌ی خود، هزینه‌های خود را هدفمند کنند. در مجموع، هشت نفر به ازای هر ۱۰ نفر معتقدند که هزینه‌های زندگی در سه ماهه سوم افزایش بیشتری داشته است.

این گزارش می‌افزاید: مصرف‌کنندگان به دلیل در دسترس بودن مشاغل، توانسته‌اند خود را با وضعیت فعلی وفق دهند. اگر اشتغال به شدت کاهش یابد، می‌توانیم شاهد تعدیل قابل توجهی در هزینه‌ها باشیم. انتظار روشنی وجود دارد که هزینه تامین مایحتاج (خواربار، آب و برق، حمل و نقل، اجاره و رهن) همگی در سال آینده به افزایش خود ادامه دهند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه