وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » بانک ملبورن هشدار داد: مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید!

تاریخ انتشار : 1399/11/20 - 9:26

بانک ملبورن هشدار داد: مراقب کلاهبرداران تلفنی باشید!

صدای استرالیا– بانک ملبورن اعلام کرده که شهروندان باید مراقب باشند که در دام کلاهبردان تلفنی نیافتند. بنا بر اعلام […]


صدای استرالیا– بانک ملبورن اعلام کرده که شهروندان باید مراقب باشند که در دام کلاهبردان تلفنی نیافتند.

بنا بر اعلام این بانک، کلاهبرداران در تماس تلفنی خود مدعی می‌شوند که از سازمان‌های مورد اعتماد مردم، مانند بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و سایر شرکت‌های خدماتی هستند و از شما می‌خواهند که در دستگیری هکرها به آنها کمک کنید.

این کلاهبرداران به اصرار از شما می‌خواهند که سریعا یک نرم‌افزار دسترسی از راه دور را روی دستگاه خود نصب کنید. این نرم‌افزارها به اشخاص ثالث اجازه می‌دهد که به دستگاه شما دسترسی پیدا کنند و به محض نصب، تمامی اطلاعات دستگاه شما، حتی کدهای امنیتی‌تان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

کلاهبرداران به این منظور از برنامه‌های اصلی و سرشناس مانند TeamViewer، Anydesk یا Access Assist استفاده می‌کنند.

بانک ملبورن توصیه کرده که اگر از شما خواسته شده که این نرم‌افزارهای دسترسی از راه دور را نصب کنید و به حساب بانکی‌تان لاگین کنید، گوشی را قطع کنید و سریعا با بانک یا سازمانی که کلاهبرداران مدعی‌اند از آن سازمان هستند، تماس بگیرید.

این بانک تاکید کرده که هرگز بنا به درخواست تماس‌گیرندگان ناشناس هیچ نرم‌افزاری را دانلود نکنید. همچنین هرگز اطلاعات شخصی یا مالی، شامل گذرواژه یا کدهای امنیتی خود را در اختیار کسی قرار ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به صفحه کلاهبرداری‌های تلفنی بانک ملبورن در آدرس http://www.bankofmelbourne.com.au/phonescams مراجعه کنید.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه