وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اخبار » بالی از ماه آینده توریست می‌پذیرد؛ آیا استرالیایی‌ها هم می‌توانند سفر کنند؟

تاریخ انتشار : 1400/03/16 - 5:39

بالی از ماه آینده توریست می‌پذیرد؛ آیا استرالیایی‌ها هم می‌توانند سفر کنند؟

صدای استرالیا- چه دوست داشته باشید و چه نه، بسیاری از استرالیایی‌ها بالی را در اولویت‌های برنامه‌های مسافرتی‌شان دارند و […]

بالی از ماه آینده توریست می‌پذیرد؛ آیا استرالیایی‌ها هم می‌توانند سفر کنند؟

صدای استرالیا- چه دوست داشته باشید و چه نه، بسیاری از استرالیایی‌ها بالی را در اولویت‌های برنامه‌های مسافرتی‌شان دارند و حالا، بالی نیز به همراه چندین مقصد در اندونزی، قرار است ظرف چند هفته آینده، درهایش را به روی توریست‌های بین‌المللی باز کند.

وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی، با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که این کشور در نظر دارد که مرزهایش را از ماه جولای به صورت محدود به روی بازدیدکنندگان بین‌المللی باز کند.

بر اساس این برنامه، مقاصدی شامل بالی، باتم و بینتان به عنوان مناطق «پیشران» تبدیل می‌شوند. دولت امیدواراست که با شروع از این مناطق، بازگشت توریست‌ها به صورت تدریجی به کل کشور صورت بگیرد؛ البته منوط به اینکه همه‌گیری به شیوه پیش‌بینی شده، تحت کنترل قرار بگیرد.

این بیانیه می‌افزاید: دولت اندونزی برای آمادگی اجرای این برنامه، واکسیناسیون گسترده‌ای را برای گروه‌های هدف، شامل کارکنان صنعت گردشگری به اجرا گذاشته است.

علاوه بر این، دولت اندونزی، برنامه تاییدیه پاکیزگی، سلامت، امنیت و پایداری محیط زیستی (CHSE) را در بخش گردشگری به اجرا گذاشته است.

آما آیا واقعا می‌توان به بالی سفر کرد؟

فعلا چمدان‌هایت را نبندید

پیش از آغاز همه‌گیری، در سال ۲۰۱۹، بیشترین میزان گردشگران بالی، پس از چین از استرالیا می‌آمدند.

اما اکنون مساله در خود استرالیاست؛ زیرا مقامات دولتی به صورت واضح اعلام کرده‌اند که لااقل تا سال آینده، اجازه سفرهای بین‌المللی صادر نخواهد شد.

البته مقامات، درها را به روی توافقنامه‌های حباب سفر دوجانبه، مثل توافقی که با نیوزیلند صورت گرفته، باز گذاشته‌اند.

از سوی دیگر، ساندیاگا اونو، وزیر گردشگری اندونزی، اعلام کرد که استرالیا، در میان چندین کشوری است که امید می‌رود به «کوریدور بدون کرونا» افزوده شوند.

این درحالی است که در طول دوران همه‌گیری، در این کشور ۲۷۰ میلیون نفری جنوب شرق آسیا، بیش از ۱٫۸ میلیون مبتلا و بیش از ۵۰ هزار مرگ بر اثر کرونا ثبت شده و البته به گفته محققان، این آمار کمتر از آمار واقعی است.

علاوه بر این آمار کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است. در ۱۵ ماه می، اندونزی ۲۳۵۸ مورد ابتلا گزارش کرد و دو هفته بعد این آمار دوبرابر شد و به بیش از ۶۵۰۰ مورد رسید.

آمار تست کرونا نیز در این کشور نسبت به همسایگانش بسیار پایین است.

بنابراین، اندونزی فعلا کشوری امن برای سفر نیست.

 

کی می‌توان سفر کرد؟

هفته گذشته، آقای اونو اعلام کرد که دولت اندونزی، در جهت بازگشایی مرزها، توافقنامه‌های کوریدور سفر را با هفت کشور بلژیک، فرانسه، روسیه، سنگاپور، انگلستان، هلند و ویتنام آماده کرده است.

رسانه‌ای اندونزی همچنین از او نقل کردند که نامه‌ای از سفیر استرالیا دریافت کرده و امیدوار است به زودی، برای بحث درباره برخی مسایل از جمله گردشگری، ملاقاتی با هم داشته باشند.

روزنامه جاکارتا پست از قول وزیر گردشگری اندونزی نوشت: گردشگران ورودی، باید از سلامت کامل برخوردار بوده و الزامات سفر را رعایت کنند. همچنین باید به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه