وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » اپلیکیشن تشخیص چهره؛ نقض حریم خصوصی شهروندان استرالیایی یا تقویت پلیس

تاریخ انتشار : 1398/11/01 - 11:55

اپلیکیشن تشخیص چهره؛ نقض حریم خصوصی شهروندان استرالیایی یا تقویت پلیس

صدای استرالیا- پلیس ایالت‌های نیوساوت ولز و ویکتوریا در حال استفاده از سیستمی برای شناسایی مجرمین هستند که کارشناسان می‌گویند […]

اپلیکیشن تشخیص چهره؛ نقض حریم خصوصی شهروندان استرالیایی یا قویتر شدن پلیس

صدای استرالیا- پلیس ایالت‌های نیوساوت ولز و ویکتوریا در حال استفاده از سیستمی برای شناسایی مجرمین هستند که کارشناسان می‌گویند این سیستم امکان جاسوسی گسترده از شهروندان را بوجود می‌آورد.

یک کارآفرین استرالیایی اپلیکیشنی را برای شناسایی چهره طراحی کرده که از سوی اداره‌های پلیس ویکتوریا و نیوساوت ولز مورد استفاده قرار گرفته و در حالیکه مقامات پلیس می‌گویند این سیستم اخلاقی، ایمن و مناسب است اما کارشناسان معتقدند که این سیستم حریم خصوصی افراد را نقض می‌کند.

روزنامه نیویورک تایمز در این رابطه گزارش داده که Hoan Ton-That که یک کارآفرین استرالیایی است اپلیکیشینی را برای تشخیص چهره طراحی کرده که به کاربر اجازه می‌دهد تا عکسی را از یک شخص گرفته و آن را در سیستم بارگذاری کند سپس این اپلیکیشن شروع به مقایسه این عکس با سایر عکس‌هایی که از این فرد در فضای مجازی وجود دارد می‌کند و اطلاعات موجود در این عکس‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

استقاده از اپلیکیشن تشخیص چهره در استرالیا

مقامات ویکتوریا و نیوساوت ولز تائید کرده‌اند که آنها از این سیستم تشخیص چهره به عنوان بخشی از کار پلیس استفاده می‌کنند.

سخنگوی پلیس نیوساوت ولز با صدور بیانیه‌ای در این رابطه گفت: خدمات تشخیص چهره به کار گرفته شده تا مجریان قانون را به یک ابزار تحقیقاتی قوی برای شناسایی افراد مرتبط با فعالیت‌های جنایی مجهز کند.

سخنگوی پلیس ویکتوریا نیز تائید کرده که در برخی از پاسگاه های پلیس این ایالت که شلوغ هستند دوربین‌هایی برای گرفتن عکس از متهمان و شناسایی آنها به کار گرفته شده‌است.

البته در ماه گذشته این موضوع افشا شده بود که پلیس ویکتوریا در حال استفاده از سیستم تشخیص چهره با نام iFACE است و از این سیستم در ۸۵ پاسگاه پلیس استفاده می‌کند.

دولت فدرال استرالیا نیز قصد استفاده از این سیستم را داشت اما در اکتبر سال گذشته بعد از درخواست حزب کارگر برای بازبینی در قوانین سیستم‌های تشخیص چهره و حمایت برخی دیگر از نمایندگان مجلس از این درخواست، و همچنین بروز برخی انتقادها در خصوص اینکه این سیستم حریم شخصی را نقض کرده و امکان جاسوسی گسترده را فراهم می کند، بکارگیری آن را لغو کرد.

لازم به ذکر است برخی از ایالت‌های آمریکا همچون ایندیا از سیستم تشخیص چهره برای شناسایی مجرمین استفاده می‌کنند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه