وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 9 May 2024
» اجتماعی » اوج‌گیری اومیکرون BA.2 در استرالیا؛ سالمندان و بیماران زمینه‌ای مراقب باشند

تاریخ انتشار : 1401/01/17 - 10:06

اوج‌گیری اومیکرون BA.2 در استرالیا؛ سالمندان و بیماران زمینه‌ای مراقب باشند

صدای استرالیا– تعداد موارد ابتلا به کووید در استرالیا رو به افزایش است و هم اکنون روزانه به طور میانگین […]

اوج‌گیری اومیکرون BA.2 در استرالیا؛ سالمندان و بیماران زمینه‌ای مراقب باشند

صدای استرالیا– تعداد موارد ابتلا به کووید در استرالیا رو به افزایش است و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۵۷ هزار بیمار کرونایی جدید ثبت می‌شود.

تعداد کرونایی‌های جدید در نیوساوت‌ولز به حدود ۲۱ هزار نفر در روز رسیده که بالاترین میزان در دو ماه اخیر است. ویکتوریا نیز روزانه حدود ۱۰ هزار مبتلای جدید را ثبت می‌کند.

به گفته کارشناسان، سه عامل برای رشد تعداد موارد ابتلا وجود دارد:

اومیکرون BA.2 که سویه‌ای از اومیکرون اولیه است، به سویه شایع در استرالیا تبدیل شده که حتی در میان افراد واکسینه شده، از اومیکرون اولیه واگیری بیشتری دارد.

عامل بعدی این است که از اواخر فوریه و اوایل مارس، در نیوساوت‌ولز، ویکتوریا، قلمرو پایتختی و کوئینزلند، ماسک اجباری در اکثر مکان‌ها حذف شد.

در نهایت هم اینکه مردم بیشتر از خانه بیرون می‌روند و تماس‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است.

البته اینکه شیوع سویه BA.2 آنقدر گسترش یابد که نیاز به اعلام محدودیت‌های جدید باشد، چندان محتمل نیست. اما به هر حال باید آماده واکنش به سویه‌های جدیدی هم بود که علایم شدید‌تری مانند سویه دلتا دارند و می‌توانند منجر به نرخ بالای بستری و مرگ بیماران شوند.
در عین حال، سالمندان و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بیش از همه در معرض بسیتری و مرگ هستند و باید از ابتلای خود جلوگیری کنند.

این افراد ضروری است که واکسیناسیون خود را تکمیل کنند، در زمان حضور در اماکن سرپوشیده از ماسک‌های با کیفیت بالا استفاده کنند و از بادیدکنندگان بخواهند که پیش از سر زدن به آنها، حتما تست فوری آنتی‌ژن بدهند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه