وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » اهمیت وصیت‌نامه در استرالیا و بهترین زمان برای به‌روزرسانی آن

تاریخ انتشار : 1401/08/30 - 5:23

اهمیت وصیت‌نامه در استرالیا و بهترین زمان برای به‌روزرسانی آن

صدای استرالیا - بیش از نیمی از بزرگسالان در استرالیا وصیت نامه معتبر ندارند و این در حالی است که نداشتن وصیت‌نامه در صورت مرگ تاثیر مهمی بر خانواده آنها می‌تواند داشته باشد.


صدای استرالیا – بیش از نیمی از بزرگسالان در استرالیا وصیت‌نامه معتبر ندارند و این در حالی است که نداشتن وصیت‌نامه در صورت مرگ تاثیر مهمی بر خانواده آنها می‌تواند داشته باشد.

تحقیقات نشان داده است که بسیاری از آنهایی که وصیت‌نامه دارند نیز  آن را بروزرسانی نمی‌کنند زیرا فکر می‌کنند همچنان وقت دارند و یا نیازی به انجام این کار نیست.

نکته مهم این است که باید بدانید اگر بدون وصیت از دنیا بروید، توزیع دارایی‌های شما با چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

نانسی کالینز، کارشناس حقوقی از شرکت کینگ و کالینز می‌گوید که به‌روزرسانی وصیت‌نامه باید زمانی انجام شود که شرایط شما در زندگی تغییر کند، مانند زمانی که ازدواج می‌کنید، طلاق می‌گیرید، یا نوه‌هایتان به دنیا می‌آیند.

وی می‌افزاید: افراد گاهی اوقات فکر می‌کنند که ذخیره بازنشستگی بخشی از دارایی آنها است، اما اینطور نیست. شما باید برای این بخش از سرمایه خود علاوه بر وصیت‌نامه مدارک بیشتری نیز آماده کنید.

به گفته وی، برخی از مردم به وصیت‌هایی که سال‌هاست تغییر نکرده است راضی هستند، زیرا خواسته‌هایشان سرراست بوده و تغییری نمی‌کند. با این حال، زندگی مردم این روزها پیچیده است و جهان مکان نامطمئن‌تری است. مردم بیشتر عمر می‌کنند و شرایط، ثروت و آرزوهای وصیتی می‌توانند در طول زمان تغییر کنند. همه این شرایط ممکن است نیاز به به‌روزرسانی وصیت‌نامه شما را فراهم کند.

 

زمانی که ازدواج به پایان می رسد، هدایایی که در وصیت نامه به همسر داده می شود تا زمانی که طلاق قطعی شود، باقی می ماند، بنابراین فردی که در آن موقعیت قرار دارد ممکن است بخواهد قبل از قطعی شدن طلاق، وصیت جدیدی را تنظیم کند. من موردی را دیده‌ام که در آن همسر علی‌رغم اینکه دهه‌ها از متوفی جدا شده، اما طلاق نگرفته، دارایی را به ارث برده است.» کالینز می‌گوید.

تنظیم وصیت‌نامه معمولاً شامل برگزاری یک جلسه اولیه با یک وکیل است تا در مورد برنامه‌های شما صحبت شود. سپس وکیل وصیت‌نامه را برای شما تنظیم می‌کند. وقتی از شرایط وصیت‌نامه راضی بودید، برای امضای آن با وکیل ملاقات خواهید کرد.

منبع: روزنامه د ایج


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه