وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » افشای داده‌های خصوصی ۱۳۲ هزار نفر از مشتریان تلسترا

تاریخ انتشار : 1401/09/21 - 7:28

افشای داده‌های خصوصی ۱۳۲ هزار نفر از مشتریان تلسترا

صدای استرالیا - تلسترا کورپ، بزرگترین شرکت مخابراتی استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۳۲ هزار نفر از مشتریانش تحت تاثیر یک خطای داخلی که منجر به افشای جزئیات داده‌های آنها شده است، قرار گرفته‌اند.


صدای استرالیا – تلسترا، بزرگترین شرکت مخابراتی استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد که ۱۳۲ هزار نفر از مشتریانش تحت تاثیر یک خطای داخلی که منجر به افشای جزئیات داده‌های آنها شده است، قرار گرفته‌اند.

تلسترا که دارای ۱۸.۸ میلیون حساب مشتری معادل سه چهارم جمعیت استرالیا است، اعلام کرد که براساس یک بررسی داخلی مشخص شد که جزئیات داده‌های مشتریان به دلیل یک ناهماهنگی در پایگاه‌های داده در دسترس عموم قرار گرفته است.

این خطا باعث انتشار عمومی نام، شماره و آدرس برخی از مشتریان تلسترا شد.

مایکل آکلند، مدیر ارشد تلسترا در بیانیه‌ای گفت: ما در حال حذف جزئیات داده‌های مشتریان آسیب‌دیده از سرویس Directory Assistance و نسخه آنلاین White Pages هستیم.

افشای اشتباه داده‌های مشتریان تلسترا در حالی رخ داد که این شرکت در ماه اکتبر نیز از افشای بخشی از داده‌هایش خبر داد. تلسترا این اتفاق را که منجر به افشای داده‌های برخی از کارمندانش در سال ۲۰۱۷ شد به نفوذ شخص ثالث نسبت داد. به گفته رسانه‌های محلی، یک ایمیل داخلی کارکنان تلسترا نشان داد که تعداد کارکنان فعلی و سابق آسیب‌دیده از این نقض داده ۳۰ هزار نفر بوده است.

مدیر ارشد مالی تلسترا درباره مورد جدید نقض داده‌ها در این شرکت گفت: هیچ فعالیت سایبری در نقض اخیر داده‌ها در تلسترا دخیل نبوده است. حفاظت از حریم خصوصی مشتریان ما کاملا مهم است و این نقض برای اعتماد آنها غیرقابل قبول است. ما در حال تماس با همه مشتریان آسیب‌دیده هستیم تا به آنها اطلاع دهیم که چه اتفاقی افتاده است.

بخش‌های مخابراتی، مالی و دولتی استرالیا از زمانی که شرکت اوپتوس متعلق به سنگاپور تله‌کامیونیکیشنز در ۲۲ سپتامبر فاش کرد که یک نقض سیستم ممکن است تا ۱۰ میلیون حساب را در معرض خطر قرار داده باشد، در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. در جریان این مورد از نقض داده‌ها که به عنوان بخشی از یک هک پیچیده اعلام شد، داده‌هایی مانند آدرس خانه، گواهینامه رانندگی و شماره پاسپورت افشا شدند و یکی از بزرگترین موارد نقض امنیت سایبری استرالیا رخ داد.

منبع: رویترز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه