وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » افزایش ۲۴ درصدی تعداد افراد بی‌خانمان در ایالت ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 5:18

افزایش ۲۴ درصدی تعداد افراد بی‌خانمان در ایالت ویکتوریا

صدای استرالیا - داده‌های جدید نشان داد که تعداد افراد بی‌خانمان در ایالت ویکتوریا طی پنج سال اخیر ۲۴ درصد افزایش یافته است.


صدای استرالیا – داده‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد افراد بی‌خانمان در ایالت ویکتوریا طی پنج سال اخیر ۲۴ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس، تعداد افرادی که بی‌خانمانی را در این ایالت تجربه کردند، در شب سرشماری سال ۲۰۲۱، ۳۰ هزار و ۶۶۰ نفر تخمین زده شد که نسبت به تعداد ۲۴ هزار و ۸۱۷ نفر در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است. این افزایش ۲۴ درصدی در حالی رخ داده که رشد تعداد افراد بی‌خانمان در سطح ملی فقط پنج درصد بوده است.

دبورا دی ناتاله، مدیر اجرایی شورای افراد بی‌خانمان گفت که این افزایش هشداری برای دولت ایالتی است تا با ادامه سرمایه‌گذاری برای حل فوری این مشکل اقدام کند.

وی گفت: این اعداد تلخ نشان می‌دهند که چرا دولت ویکتوریا باید برنامه‌های بسیار موفقی مانند “از بی‌خانمانی تا خانه” (H2H) را تامین مالی کند. این برنامه، مسکن پایدار و حمایت را برای افراد بی‌خانمان فراهم می‌کند. برنامه H2H با موفقیت افرادی را که در طول کووید در هتل‌ها قرار داشتند، اسکان داد اما ارقام جدید از تعداد افراد بی‌خانمان نشان می‌دهند که به کارهای بیشتری نیاز است.

برنامه H2H مطابق با آنچه که در سطح بین‌المللی به عنوان رویکرد “اول تامین مسکن” شناخته می‌شود، در اواسط سال ۲۰۲۰ برای حمایت از حدود ۲۰۰۰ ویکتوریایی راه‌اندازی شد.

بودجه ایالتی ارائه شده از دولت می‌خواهد که در سال مالی آینده ۴۷.۵ میلیون دلار برای تمدید H2H – به عنوان بخشی از بودجه ۲۲۰.۶ میلیون دلاری طی چهار سال برای گسترش این برنامه به ۲۴۰۰ خانوار – هزینه کند و سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در مسکن اجتماعی انجام دهد.

حزب سبزهای ویکتوریا از رویکرد “اول تامین مسکن” حمایت می‌کند، رویکردی به این معنی که به عنوان اولویت اول مطمئن شوید مردم دارای مسکن امن هستند تا از این طریق بتوانند به دنبال رسیدگی به مسائل یا مشکلات دیگر باشند.

همچنین بیش از ۱۲۲ هزار نفر در سراسر استرالیا در شب سرشماری، بی‌خانمانی را تجربه کردند که این رقم در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر بود.

اعداد سرشماری سال ۲۰۲۱ دقیق‌ترین تصویر در ایالت ویکتوریا از افراد بی‌خانمان است زیرا این سرشماری در طول قرنطینه انجام شد که این وضعیت باعث شد افراد بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در دسترس قرار بگیرند و شمارش شوند.

یک سخنگوی دولت ایالت ویکتوریا گفت که برنامه بزرگ ۵.۳ میلیارد دلاری ساخت مسکن در ایالت ویکتوریا، بزرگترین سرمایه‌گذاری در مسکن اجتماعی و مقرون به صرفه توسط یک ایالت یا منطقه در استرالیا است و با اجرای آن بیش از ۱۲ هزار خانه جدید تحویل داده خواهند شد.

همچنین خدمات تخصصی بی‌خانمانی در ایالت ویکتوریا از طریق بیش از ۷۰ نقطه دسترسی به نیازهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر که هر سال بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند یا در معرض خطر بی‌خانمانی هستند، پاسخ می‌دهد.

منبع: news


برچسب ها : , , , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه