وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » افزایش نرخ طلاق در استرالیا؛ کوئینزلند دوباره پایتخت طلاق استرالیا شد

تاریخ انتشار : 1401/08/22 - 6:40

افزایش نرخ طلاق در استرالیا؛ کوئینزلند دوباره پایتخت طلاق استرالیا شد

صدای استرالیا - با توجه به داده‌های جدید اداره آمار استرالیا (ABS) که برای نخستین بار داده‌های دوران پاندمی کووید-۱۹ را نیز شامل می‌شود، کوئینزلند دوباره عنوان پایتخت طلاق استرالیا را از آن خود کرده است.


صدای استرالیا – با توجه به داده‌های جدید اداره آمار استرالیا (ABS) که برای نخستین بار داده‌های دوران پاندمی کووید-۱۹ را نیز شامل می‌شود، کوئینزلند دوباره عنوان پایتخت طلاق استرالیا را از آن خود کرده است.

داده‌ها نشان دادند که در سال ۲۰۲۱، ۵۶ هزار و ۲۴۴ طلاق در استرالیا رخ داد که نسبت به سال قبل از آن ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است.

این تعداد طلاق حدود ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ مورد بیشتر از سال‌های اخیر است، اگرچه اداره آمار استرالیا هشدار داده که در مورد این افزایش بزرگ باید محتاط بود زیرا دادگاه‌ها در این دوره تعدادی از درخواست‌های معوقه طلاق را نیز مورد رسیدگی قرار داده و تائید کردند.

بیشترین افزایش طلاق در نیوساوت‌ولز با ۱۷ هزار و ۱۲۶ در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۱۴ هزار و ۲۳ در سال ۲۰۲۰ و ۱۴ هزار و ۱۹۷ در سال ۲۰۱۹ ثبت شد.

با این حال، کوئینزلند بالاترین نرخ خام طلاق را در استرالیا دارد، عنوانی که از سال‌ها قبل نیز داشته و فاصله آن با سایر ایالت‌ها بیشتر هم شده است.

در کوئینزلند به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲.۶ طلاق رخ داد. پس از آن، استرالیای غربی با ۲.۲ و نیوساوت‌ولز و استرالیای جنوبی با ۲.۱ قرار گرفتند.

نرخ طلاق در کوئینزلند در سال ۲۰۲۱ از ۲.۳ در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ که هر دو سال به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین ملی بودند، نیز بیشتر شده است.

داده‌های ABS نشان داد که میزان طلاق در سراسر استرالیا در سال ۲۰۲۱ به سطحی که آخرین بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ ثبت شده بود، یعنی پس از بحران مالی جهانی، بازگشته است.

همه ایالت‌ها و قلمروها به جز قلمرو پایتخت استرالیا، افزایش تعداد طلاق را در سال ۲۰۲۱ مقایسه با سال ۲۰۲۰ ثبت کردند.

منبع: ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه