وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » افزایش بی سابقه اشتباهات پزشکی در استرالیا + بیانیه وزارت بهداشت نیوساوت ولز

تاریخ انتشار : 1398/09/04 - 13:35

افزایش بی سابقه اشتباهات پزشکی در استرالیا + بیانیه وزارت بهداشت نیوساوت ولز

صدای استرالیا– اشتباهات پزشکی در استرالیا در سال جاری به بالاترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است. بخشی […]

افزایش بی سابقه اشتباهات پزشکی در استرالیا

صدای استرالیا– اشتباهات پزشکی در استرالیا در سال جاری به بالاترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است.

بخشی از این موارد که حکایت از افزایش اشتباهات پزشکی در استرالیا دارد، ۱۱ مورد باقی ماندن وسایل پزشکی در بدن بیمار بعد از عمل جراحی است.

این بخشی از ۲۰ اشتباه بزرگی است که در خصوص این بیماران رخ داده است که البته به آنها باید مرگ در اثر تجویز داروی اشتباه را نیز اضافه کرد.

به این موارد «حوادث دیده بان» (Sentinel Events) اتلاق می شود که موجب وارد آمدن صدمات جدی به بیماران شده  یا حتی مرگ آنها را در پی دارد.

رئیس انجمن پزشکی نیوساوت ولز در این رابطه می گوید: پرداختن به این موضوع خوب است، اما نکته بدی که وجود دار این است که تعداد این اشتباهات رو به  افزایش  است.

در سال مالی جاری ۲۲ مورد حادثه دیده بان اتفاق افتاده که بالاترین مورد در سه سال اخیر است.

این موارد شامل ۴ مورد خودکشی، جا ماندن ۱۱ وسیله پزشکی در بدن بیماران، ۴ مورد تجویز اشتباه دارو که منجر به مرگ شده و سه مورد مرگ زایمان بوده است.

بر اساس این گزارش در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ حضور در بخش اورژانس بیمارستان ها ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مورد بوده که این عدد شامل ۲۲۵ هزار جراحی های انتخابی، ۵۸۸ هزار مورد انتقال با آمبولانس و ۳۸ هزار و ۵۰۰ ترخیص از بخش های حاد بیمارستانی می شوند.

این درحالی است که درخواست هایی برای انجام تحقیقات در مورد اتهاماتی که در خصوص سوءرفتار و سوء استفاده وجود دارد مطرح شده است.

بیانیه وزارت بهداشت نیوساوت ولز در پاسخ به ۷ نیوز

اما در واکنش به پیگیری ۷ نیوز در خصوص افزایش اشتباهات پزشکی، وزارت بهداشت نیوساوت ولز بیانیه ای را صادر کرد که در آن آمده است: اشتباهات پزشکی که موجب وارد آمدن آسیب جدی به بیماران می شود و با عبارت حوادث دیده بان از آن یاد می شود، بسیار نادر هستند. در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تقریبا ۲ میلین نفر به ۲۲۸ بیمارستان عمومی در ایالت نیوساوت ولز مراجعه کرده اند. و بر اساس آمارها فقط  ۰٫۰۰۰۹ درصد از این افراد با اشتباهات پزشکی مواجه شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فقط در چهار ماه ابتدایی سال مالی جاری، ۱ میلیون نفر به بخش اورژانس بیمارستان های نیوساوت ولز مراجعه کرده اند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش یافته است.

منبع: ۷ نیوز

 

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه