وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » گروه مهاجران غیرقانونی استرالیا بدون هیچ ایرانی به آمریکا فرستاده شدند

تاریخ انتشار : 1396/12/04 - 16:53

گروه مهاجران غیرقانونی استرالیا بدون هیچ ایرانی به آمریکا فرستاده شدند

صدای استرالیا - یک گروه 35 نفره از مهاجران غیرقانونی ساکن بازداشتگاه نائورو از استرالیا به آمریکا فرستاده شدند در حالیکه در میان آنها هیچ ایرانی وجود نداشت.

گروه مهاجران غیرقانونی استرالیا بدون هیچ ایرانی به آمریکا فرستاده شدند

 صدای استرالیا – یک گروه ۳۵ نفره از مهاجران غیرقانونی استرالیا ساکن بازداشتگاه نائورو به آمریکا فرستاده شدند در حالیکه در میان آنها هیچ ایرانی وجود نداشت.

به نقل از رادیو نیوزیلند، تقریبا تمامی مردان مجرد از تابعیت‌های افغانستان، پاکستان، به همراه یک خانواده چهار نفره سری لانکایی و یک بنگلادشی مهاجر غیرقانونی براساس توافق میان سیدنی- واشنگتن به آمریکا فرستاده شدند.

طبق این گزارش از سپتامبر ۲۰۱۷ تاکنون ۸۴ نفر از ساکنان این بازداشتگاه از نائورو به آمریکا اعزام شده‌اند.

این رسانه گزارش داد که تا پایان فوریه دستکم یک گروه دیگر از این اردوگاه اجباری به مقاصد مختلفی در آمریکا اعزام خواهند شد.

بر اساس توافق استرالیا با آمریکا قرار است هزار و ۲۵۰ نفر از مهاجرانی که در این ارودگاه‌ها و مراکز بازداشتگاهی نگهداری می‌شوند به آمریکا انتقال داده شوند.

همچنین طبق این توافق تعدادی از مهاجران آمریکای مرکزی از کشورهای ‘السالوادور’، ‘گواتمالا’ و ‘هاندوراس’ که در ارودگاهی در ‘کاستاریکا’ نگهداری می‌شوند، به استرالیا اعزام می‌شوند.

طبق این گزارش به نظر می‌رسد مهاجران غیرقانونی احتمالا بیش از ۴ سال برای اسکان دوباره باید در انتظار باشند.

شرایط امنیتی در هر دو جزیره نائورو و مانو همچنان رو به وخامت است. چند روز پیش در جزیره مانوس، یک درگیری عمده هنگامی که مهاجران غیرقانونی برای فروش غذا به نزدیکی یکی از بازارهای محلی در جزیره نائورو رفته بودند ایجاد شد که منجر به ضرب و شتم شدید دو نفر از این افراد شد.

بیشتر بخوانید: حمایت استرالیایی‌ها از اعزام مهاجران غیر قانونی مانوس و نائورو به نیوزلند

طبق این گزارش بسیاری از این افراد به دنبال فروش مواد غذایی برای دریافت پول برای کارت تلفن و سایر موارد ضروری هستند، زیرا دولت استرالیا کمک های خود را به اردوگاه‌های نائورو و مانوس کم کرده است.

این رسانه گزارش داد: بعضی از مردم محلی برای حفاظت از پناهندگان قبل از ورود نیروهای پلیس مداخله کردند. اما این حادثه وضعیت امنیتی نامناسب برای مهاجران غیرقانونی ساکن جزیره نائورو را شدت بخشیده است.

این درحالی است که سازمان ملل، استرالیا و پاپوا گینه نو را مسئول سلامت و امنیت این مهاجران غیر قانونی دانسته است.

پیشتربرخی مقام های استرالیایی اعلام کردند: هنوز ۲ هزار نفر مهاجر غیرقانونی از جمله تعدادی اتباع ایرانی در بازداشتگاههای استرالیا در این دو جزیره دور افتاده در اقیانوس آرام زندگی می کنند که ۱۵۰ نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه