وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » استعمال دخانیات در نزدیکی اماکن دیدنی ملبورن ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/06/02 - 5:24

استعمال دخانیات در نزدیکی اماکن دیدنی ملبورن ممنوع می‌شود

صدای استرالیا – براساس مقررات جدید پیشنهاد شده قرار است استفاده از سیگار و سیگار الکترونیکی در نزدیکی امکان دیدنی […]

استعمال دخانیات در نزدیکی اماکن دیدنی ملبورن ممنوع می‌شود

صدای استرالیا – براساس مقررات جدید پیشنهاد شده قرار است استفاده از سیگار و سیگار الکترونیکی در نزدیکی امکان دیدنی ملبورن ممنوع شود.

تاکنون در سراسر شهر ملبورن، ممنوعیت استعمال دخانیات در ۱۳ منطقه از جمله در بورک استریت مال، فولهام پلیس، کالینز وی و مارکت استریت پارک اعمال شده است.

نگرانی‌ها درباره سلامت جامعه باعث شده که شورای شهر ملبورن پیشنهاد ممنوعیت استفاده از سیگار و سیگار الکترونیکی در نزدیکی مراکز حمل‌ونقل و سایر امکان شهری را بررسی کند.

سالی کپ شهردار ملبورن گفت: میزان استفاده از سیگار الکترونیکی یا ویپ در بین جوانان در ایالت ویکتوریا به طرز نگران‌کننده‌ای بالاست و سیگار کشیدن نه تنها برای خود سیگاری‌ها بلکه برای افرادی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند، مضر است.

سارا وایت مدیر Quit Victoria که در زمینه ترک دادن افراد سیگاری فعالیت می‌کند، نیز گفت: فضاهای عاری از دود سیگار به افراد سیگاری کمک می‌کند تا سیگار را ترک کنند. افرادی که سعی در ترک سیگار دارند، اغلب توسط دودهای سیگاری که در مناطق شلوغ وجود دارند، تحریک به کشیدن سیگار می‌شوند.

شهرهایی مانند کالیفرنیا سیگار کشیدن را به طور کامل ممنوع کرده‌اند اما به گفته وایت شهر ملبورن هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت کامل سیگار کشیدن ندارد.

منبع: news.com.au


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه