وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » استرالیا ۱۰ میلیون دوز دیگر از واکسن فایزر خرید

تاریخ انتشار : 1399/11/16 - 7:45

استرالیا ۱۰ میلیون دوز دیگر از واکسن فایزر خرید

صدای استرالیا – نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که در قرارداد جدیدی با شرکت فایزر، 10 میلیون دوز دیگر از واکسن کرونای این شرکت را خریداری کرده است.


صدای استرالیا – نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که در قرارداد جدیدی با شرکت فایزر ۱۰ میلیون دوز دیگر از واکسن کرونای این شرکت را خریداری کرده است.

اسکات موریسون در جریان کنفرانس خبری امروز پنجشنبه خود با اعلام خبر انعقاد قرارداد جدید با شرکت فایزر گفت که استرالیا در حال حاضر در مجموع ۱۵۰ میلیون دوز از واکسن کرونا را خریداری کرده است که نه تنها برای جمعیت این کشور کافی است بلکه اطمینان می‌دهد که استرالیا نیز سهم خود را در جهان ایفا می‌کند.

استرالیا در ابتدا توافقی با شرکت فایزر امضا کرده بود که بر اساس آن ۱۰ میلیون دوز از واکسن این شرکت را خریده بود، واکسنی که گفته شده است ۹۵ درصد در مقابله با ویروس کرونا کارایی دارد.

با این قرارداد جدید مجموع واکسن خریداری شده از شرکت فایزر به ۲۰ میلیون دوز رسید. استرالیا در همین حال ۵۳٫۸ میلیون دوز نیز از واکسن آکسفورد/آسترازنکا خریده است که ۵۰ میلیون دوز از آن قرار است در ملبورن ساخته شود.

در همین حال استرالیا ۵۱ میلیون دوز واکسن نواواکس خریده است.

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا گفت: ما پشت پرده در حال رایزنی با شرکت فایزر بودیم و به محض اینکه سازمان اقلام دارویی استرالیا (TGA) ایمنی و کارایی واکسن را تائید کرد ۱۰ میلیون دوز دیگر نیز خریداری کردیم.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد

بیشتر بخوانید: توضیح نخست وزیر و مقامات بهداشتی: واکسن کرونا کی به استرالیا می‌رسد؟


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه