وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » استرالیا نیروهای نظامی و هواپیماهای بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/08/03 - 12:03

استرالیا نیروهای نظامی و هواپیماهای بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند

صدای استرالیا- دولت استرالیا در واکنش به بحران در غزه، نیروهای نظامی بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند. ریچارد مارلز، […]

استرالیا نیروهای نظامی و هواپیماهای بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند

صدای استرالیا- دولت استرالیا در واکنش به بحران در غزه، نیروهای نظامی بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند.

ریچارد مارلز، وزیر دفاع، روز چهارشنبه اعلام کرد که دو هواپیمای نیروی هوایی به همراه گروه کوچکی از پرسنل ارتش به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به منطقه پرواز کرده‌اند.

مارلز گفت: نمی‌گوییم که به دلایل عملیاتی در خاورمیانه حضور داریم، اما به عنوان یک اقدام احتیاطی و به منظور حمایت از استرالیایی‌ها، این کار را انجام می‌دهیم.

وی جزییاتی درباره این تصمیم اعلام نکرد، اما گفت که تعداد قابل توجهی از پرسنل نیروهای دفاعی استرالیا به مکان نامعلومی اعزام شده‌اند.

وی گفت: دو هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی استرالیا، شامل یک هواپیمای C-17 و یک سوخت‌رسان نفتکش KC 30 برای کمک به تخلیه غیرنظامیان گیر افتاده در منطقه اعزام شده‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که چهار استرالیایی پس از عبور از مرز فلسطین از کرانه باختری به اردن شب گذشته نجات یافتند.

به گفته سرپرست نخست‌وزیری استرالیا، اکنون حدود ۷۹ شهروند استرالیایی در انتظار نجات از غزه هستند.

مارلز همچنین بر موضع استرالیا مبنی از حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد و در عین حال گفت: از اسرائیل می‌خواهیم که به قوانین جنگ پایبند باشد و محافظت از جان غیرنظامیان را مقدم و محور همه امور قرار دهد.

منبع: www.news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه