وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » استرالیا نامزد میزبانی بزرگترین کنفرانس تغییرات آب و هوایی جهان می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/08/16 - 8:32

استرالیا نامزد میزبانی بزرگترین کنفرانس تغییرات آب و هوایی جهان می‌شود

صدای استرالیا - دولت استرالیا اعلام کرد که این کشور برای میزبانی بزرگترین کنفرانس جهان در زمینه تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۲۶ نامزد خواهد شد.


صدای استرالیا – دولت استرالیا اعلام کرد که این کشور برای میزبانی بزرگترین کنفرانس جهان در زمینه تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۲۶ نامزد خواهد شد.

کریس بوون، وزیر تغییرات آب و هوایی و انرژی استرالیا تائید کرد که این کشور برای میزبانی COP 31 با مشارکت کشورهای اقیانوس آرام پیشنهاد خواهد داد. COP 31 نام کوتاه شده کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل است.

درموت اوگرمن مدیرعامل WWF-Australia با استقبال از نامزد شدن استرالیا برای برگزاری COP 31 گفت: استرالیا باید اقدامات بیشتری را در زمینه استفاده از سوخت‌های فسیلی انجام دهد تا شهرت جهانی خود را بهبود بخشد.

وی تصریح کرد: ما باید در یک جدول زمانی مشخص از مصرف سوخت‌های فسیلی خارج شویم و برای حمایت از همسایگان خود در اقیانوس آرام که کمترین کمک را در زمینه مقابله با شرایط اضطراری آب و هوایی دریافت کرده‌اند و در عین حال بیشترین تاثیرات ناشی از این شرایط را نیز متحمل شده‌اند، اقدام کنیم. کشورهای ثروتمند از جمله استرالیا هنوز به تعهد ۱۰۰ میلیارد دلاری خود برای کمک به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی عمل نکرده‌اند و خطرات در این زمینه حال افزایش است.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که سوئیس از برنامه خود برای پیشنهاد میزبانی COP 31 عقب‌نشینی کرد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه