وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » استرالیا ضمن ارسال پهپاد به اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش داد

تاریخ انتشار : 1401/12/06 - 7:27

استرالیا ضمن ارسال پهپاد به اوکراین، تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش داد

صدای استرالیا - استرالیا به عنوان بخشی از تعهداتش برای ایستادن در کنار کیف، هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین می‌فرستد و تحریم‌ها علیه دولت، ارتش و چهره‌های رسانه‌ای روسیه را گسترش می‌دهد.


صدای استرالیا – استرالیا به عنوان بخشی از تعهداتش برای ایستادن در کنار کیف، هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین می‌فرستد و تحریم‌ها علیه دولت، ارتش و چهره‌های رسانه‌ای روسیه را گسترش می‌دهد.

دولت آلبانیزی در نخستین سالگرد تهاجم گسترده روسیه به اوکراین اعلام کرد که تحریم‌ها همچنین کسانی را که برای توجیه این جنگ، دروغ می‌گویند هدف قرار می‌دهد.

بسته تحریمی جدید دولت استرالیا شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ها برای ۹۰ فرد روسی و ۴۰ نهاد روسی از جمله رسانه دولتی اسپوتنیک است. این فهرست شامل وزیران و مقامات روسیه و بازیگران کلیدی در صنعت دفاعی این کشور نیز می‌شود.

از جمله افراد تحریم شده، پاتریارک کریل رئیس کلیسای ارتدکس روسیه است که از متحدان مورد اعتماد ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود و از مخالفان روسیه در اوکراین به عنوان “نیروهای شیطانی” یاد کرده است. کنستانتین لوویچ ارنست مدیر اجرایی کانال یک روسیه هم یکی از چهره‌های رسانه‌ای است که در فهرست تحریم‌های استرالیا قرار گرفته است.

با احتساب بسته تحریمی جدید دولت استرالیا، حالا این کشور تحریم‌هایی را علیه بیش از ۱۰۰۰ فرد یا سازمان همدست در تجاوز روسیه به اوکراین اعمال کرده است.

پهپادهای استرالیایی که ۳۳ میلیون دلار ارزش دارند، مسلح نیستند اما به نیروهای مسلح اوکراین کمک می‌کنند تا تحرکات نیروهای روسیه را رصد کنند. این کمک مالی جدید، ارزش کل کمک‌های نظامی استرالیا به اوکراین را به ۵۱۰ میلیون دلار می‌رساند که شامل ۹۰ دستگاه بوش‌مستر می‌شود، اگرچه برنامه تحویل آنها محرمانه باقی مانده است.

ریچارد مارلز معاون نخست‌وزیر استرالیا گفت: سیستم‌های هوایی بدون سرنشین توانایی اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی میدان نبرد را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار می‌دهند.

پنی وونگ وزیر امور خارجه استرالیا هم گفت که رژیم تحریم‌های استرالیا علیه روسیه، بزرگترین رژیم تحریمی استرالیا است.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه