وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » استرالیا حملات سایبری هکرهای مورد حمایت پکن را محکوم کرد

تاریخ انتشار : 1403/01/08 - 4:47

استرالیا حملات سایبری هکرهای مورد حمایت پکن را محکوم کرد

صدای استرالیا– پس از اینکه بریتانیا و ایالات متحده، هکرهای مورد حمایت دولت چین را به انجام حملات مخرب سایبری […]

استرالیا حملات سایبری هکرهای مورد حمایت پکن را محکوم کرد

صدای استرالیا– پس از اینکه بریتانیا و ایالات متحده، هکرهای مورد حمایت دولت چین را به انجام حملات مخرب سایبری متهم کردند؛ استرالیا نیز این اقدامات را محکوم کرد.

بریتانیا تحریم‌هایی را علیه دو فرد و یک شرکت مرتبط با دولت چین اعلام کرده و مدعی است که این افراد به داده‌های انتخاباتی میلیون‌ها نفر نفوذ کرده‌اند.

پیش‌تر هم مقامات واشنگتن ۷ نفر را که ادعا می‌شود با حمایت سرویس‌های اطلاعاتی چین، شرکت‌ها و مقامات دولتی آمریکایی را هک کرده‌اند، تحت تعقیب قرار داده بود.

پنی وونگ، وزیر امور خارجه و کلر اونیل، وزیر امور داخلی استرالیا در بیانیه مشترکی که روز سه‌شنبه صادر شد، هدف قرار دادن نهادها و فرایندهای دموکراتیک را «غیرقابل قبول» توصیف کردند.

آنها گفتند: دولت استرالیا نیز همچون بریتانیا و سایر شرکای بین‌المللی در مورد فعالیت‌های سایبری مخرب بازیگران مورد حمایت دولت چین که نهادهای دموکراتیک و اعضای پارلمان بریتانیا را هدف قرار می‌دهند، نگرانی جدی دارد.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن مداوم نهادها و فرایندهای دموکراتیک برای جوامع دموکراتیک و باز مانند استرالیا پیامدهای منفی دارد. این رفتار غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

دولت استرالیا اعلام کرد که سیستم‌های انتخاباتی این کشور در اثر حملات سایبری علیه بریتانیا به خطر نیفتاده‌اند.

سازمان امنیت اطلاعات استرالیا در گزارشی در مورد تهدیدات سایبری که در ماه نوامبر منتشر شد، چین را عامل اصلی حملات سایبری دولتی علیه شرکت‌های بزرگ و زیرساخت‌های حیاتی معرفی کرده بود.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه