وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » استرالیا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد

تاریخ انتشار : 1401/12/29 - 4:39

استرالیا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد

صدای استرالیا – مجموعه تحریم‌های جدید دولت استرالیا پلیس اخلاقی ایران را که در قتل مهسا امینی دخیل بود و همچنین کسانی که هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه ارسال می‌کنند را هدف قرار داده است.


صدای استرالیا – دولت استرالیا مجموعه تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد.

این مجموعه تحریم‌های جدید پلیس اخلاقی ایران را که در قتل مهسا امینی دخیل بود و همچنین کسانی که هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه ارسال می‌کنند را هدف قرار داده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که استرالیا در ماه گذشته مقامات ارشد نظامی و دولتی ایران و همچنین رهبران حکومت نظامی میانمار را به دلیل سازماندهی کودتا تحریم کرد.

دولت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که تحریم‌های مالی هدفمند و ممنوعیت سفر به سبک ماگنیتسکی را برای ۱۴ فرد دیگر و همچنین تحریم‌های مالی را بر ۱۴ نهاد ایرانی مسئول نقض و نقض فاحش حقوق بشر در ایران اعمال می‌کند.

پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای در این خصوص گفت، چهار تن از اعضای پلیس اخلاق که مسئول دستگیری، بازداشت و بدرفتاری با مهسا امینی بودند از جمله افرادی هستند که با تحریم‌های حقوق بشری به سبک ماگنیتسکی روبرو هستند.

سناتور وانگ گفت که تحریم‌ها همچنین مقامات ارشد مجری قانون و شخصیت‌های سیاسی و نظامی را که در ادامه سرکوب مردم ایران دخیل هستند، هدف قرار خواهد داد.

دولت فدرال همچنین ۱۳ فرد ایرانی و یک نهاد ایرانی را که در تولید و عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه دست دارند، تحریم کرده است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه