وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » استرالیا به دنبال بهبود وضعیت آموزشی در مدارس دولتی

تاریخ انتشار : 1402/09/21 - 0:50

استرالیا به دنبال بهبود وضعیت آموزشی در مدارس دولتی

صدای استرالیا - یک هیات مستقل متخصص در امر آموزش توصیه کرده وزیران بخش آموزش استرالیا باید بودجه مدارس عمومی را در سریعترین زمان ممکن تامین کنند و واضح و شفاف بگویند بودجه‌های تخصیص داده شده در کجا خرج می‌شوند.


صدای استرالیا – یک هیات مستقل متخصص در امر آموزش توصیه کرده وزیران بخش آموزش استرالیا باید بودجه مدارس عمومی را در سریعترین زمان ممکن تامین کنند و واضح و شفاف بگویند بودجه‌های تخصیص داده شده در کجا خرج می‌شوند.

چیزی که این هیات به برنامه اصلاحات مدارس ملی پیشنهاد می‌دهد، هفت مورد را برای بهبود برابری تحصیلی و آموزش بهتر مطرح کرده است.

برنامه بازبینی و اصلاحات آموزشی امری است که در میان وزرای بخش آموزش مطرح است و در سال ۲۰۲۵ رونمایی می‌شود.

در گزارش هیات مذکور آمده است نابرابری در تخصیص بودجه به مدارس عمومی امری است که نیاز به اقدام فوری دارد. بر اساس آنچه منتشر شده ۹۸ درصد مدارس عمومی از کمبود بودجه و اکثر مدارس خصوصی با بودجه بیش از نیازشان مواجه هستند.

بر این اساس، تخصیص کامل بودجه امری است که نیاز آن برای اصلاح موفق امور آموزشی و افزایش یادگیری دانش آموزان در سراسر کشور احساس می‌شود.

گزارش همچنین توصیه‌هایی را برای پیگیری پیشرفت دانش‌آموزان در خواندن و نوشتن از پایه یک، با حمایت از کودکان با عملکرد ضعیف، توسعه حرفه‌ای بیشتر در میان معلمان و تقویت ارتباط بین مدارس و خدمات بهداشتی جامعه، از جمله اندازه‌گیری ملی رفاه، پیشنهاد داده است. همچنین، اصلاحاتی در جمع آوری داده‌ها و شفافیت و پاسخگویی تأمین منابع، با دسترسی عمومی والدین و جوامع به نحوه تخصیص منابع بر اساس نیازها، پیشنهاد شده است.

وزیر آموزش، جیسون کلر، گفته که سیستم آموزشی استرالیا می‌تواند “بسیار بهتر و عادلانه‌تر” باشد. او و همکارانش قول دادند که برابری را در مرکز نظام آموزشی قرار دهند.

منبع: روزنامه گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه