وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » استرالیایی‌ها در مصرف مشروب رکورد زدند

تاریخ انتشار : 1399/10/08 - 2:09

استرالیایی‌ها در مصرف مشروب رکورد زدند

صدای استرالیا - خانوارهای استرالیایی در سال جاری میلادی، دو میلیارد دلار بیش از حد معمول بابت مشروبات الکلی هزینه ‌کردند.


صدای استرالیا – خانوارهای استرالیایی در سال جاری میلادی، دو میلیارد دلار بیش از حد معمول بابت مشروبات الکلی هزینه ‌کردند.

تحلیل داده‌های منتشر شده از سوی اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰، خانوارهای استرالیایی به طور میانگین ۱۸۹۱ دلار خرج خرید مشروبات الکلی کرده‌اند که ۲۷۰ دلار بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

بر اساس این تحلیل که از سوی Finder انجام شده، در فصل منتهی به سپتامبر امسال، مجموعا در استرالیا ۶٫۱۸ میلیارد دلار برای خرید مشروب هزینه شده که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است. اما در سه ماهه منتهی به ژوئن، یک رکورد در این زمینه به ثبت رسیده و ۶٫۲۱ میلیارد دلار مشروب خریداری شده است.

تیلور بلکبرن، متخصص بیمه در فایندر می‌گوید: اجبار به ماندن چندماهه در خانه‌ها، در کنار استرس ناشی از همه‌گیری و اگر صادقانه بگوییم، بی حوصلگی مردم، همه در کنار هم موجب افزایش مصرف مشروبات الکلی شده است.

وی می‌افزاید: هزینه‌ای که هر نفر صرف مشروب کرده، بیش از دو کارت عضویت باشگاه‌های ورزشی است.

این بررسی همچنین نشانه‌هایی از افت مصرف مشروبات الکلی نشان نمی‌دهد و پیش‌بینی شده که هر مصرف‌کننده، در حد فاصل کریسمس و سال نو نیز ۱۳۶ دلار برای مشروب هزینه کند.

همچنین بررسی انجام شده در دانشگاه ملی استرالیا نشان می‌دهد که در پی همه‌گیری کرونا در سال جاری و در روزهای خانه‌نشینی، یک نفر از هر ۵ استرالیایی (۲۰ درصد) مصرف مشروبش را افزایش داده است و از این میان، ۲۸ درصد افراد، در هر روز ۳ تا ۴ استاندارد مشروب بیشتر نوشیده‌اند.

این بررسی بیان می‌دارد که دلایل عمده این میزان افزایش مصرف، ساعات بیشتری سپری شده در خانه (۶۶ درصد)، بی حوصلگی (۴۴ درصد) و افزایش استرس (۳۵ درصد) بوده است.

بلکبرن اما هشدار می‌دهد که علاوه بر خطراتی که مشروب برای سلامتی دارد، مصرف بیش از حد الکل می‌تواند شانس افراد را برای دریافت بیمه عمر کاهش دهد.

وی می‌گوید: سوءمصرف الکل، اغلب از سیاست‌های بیمه عمر خارج است و اگر شما درگیر مسایل سلامتی مرتبط با مصرف الکل باشید، باید هزینه بیشتری برای بیمه بپردازید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه