وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » استرالیایی‌های ناقل کروناویروس ممکن است «بازداشت» شوند

تاریخ انتشار : 1398/12/13 - 17:50

استرالیایی‌های ناقل کروناویروس ممکن است «بازداشت» شوند

صدای استرالیا- دولت فدرال استرالیا دستورالعمل‌های کنترل کننده بیولوژیکی بی‌سابقه‌ای را به منظور محدود کردن تردد مظنونین حامل کروناویروس (کووید-۱۹) […]

استرالیایی‌های ناقل کروناویروس ممکن است «بازداشت» شوند

صدای استرالیا- دولت فدرال استرالیا دستورالعمل‌های کنترل کننده بیولوژیکی بی‌سابقه‌ای را به منظور محدود کردن تردد مظنونین حامل کروناویروس (کووید-۱۹) به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

به موجب دستورالعمل‌های کنترل کننده امنیت زیستی در استرالیا ممکن است به زودی آن دسته از استرالیایی‌هایی که ناقل کروناویروس هستند توسط مقام‌های پزشکی بازداشت و به زندان فرستاده شوند.

همزمان با گسترش جهانی کروناویروس (کووید-۱۹) عالی رتبه ترین مقام های پزشکی استرالیا امروز سه شنبه با یکدیگر ملاقات می‌کنند تا در خصوص آنکه آیا ممنوع کردن تجمعات گسترده در کشور می تواند به جلوگیری از انتقال این بیماری کمک کند، بحث و تبادل نظر کنند.

به موجب قدرت و اختیارات کنونی مقامات پزشکی می توانند یک سری “مناطق پاسخ” را مشخص و اعلام کنند و حضور در مکان هایی مانند مدارس، مراکز خرید یا رخدادهای ورزشی را ممنوع کنند.

آقای کریستین پورتر دادستان کل کشور گفت از این قوانین در حال حاضر به شکلی “محدود و جزئی” در نقاط مرزی و آنهم در صورتی که مسافران ورودی مظنون به بیماری باشند، استفاده می شود .

وی به خبرنگاران گفت: «مردم باید توجه داشته باشند که ما قرار است در چندین ماه و شاید حتی تا پایان سال جاری با چالش های فراوانی روبرو باشیم».

وی افزود: «این قوانین به احتمال زیاد در مقیاسی در استرالیا فعال خواهد شد که افراد زیادی را تحت تأثیر قرار خواهد داد».

پس از تایید نخستین مورد انتقال کووید-۱۹ از انسان به انسان در استرالیا، اکنون عالی رتبه ترین مقام های پزشکی از کلیه ایالت ها و قلمروهای استرالیا امکان معرفی و اجراء یک سری استراتژی های مداوم و مهارکننده را بررسی می کنند.

این درحالی است که به تازگی یک پزشک ۵۳ ساله و یک زن ۴۱ ساله در استرالیا به کووید-۱۹ مبتلا شده اند.

هنوز معلوم نیست که این پزشک اهل منطقه «وسترن سیدنی» در محل کار خود یا در داخل جامعه به این ویروس مبتلا شده است. در همین راستا دولت ایالت نیوساوت ولز در تلاش است تا هر فردی را که با او در تماس بوده است، ردیابی کند.

از سوی دیگر زن ۴۱ ساله ای نیز که به کروناویروس مبتلا شده است، خواهر یک مرد مبتلا به کووید-۱۹ بوده است به تازگی از ایران به استرالیا برگشته بود. این مرد در ایران به این بیماری مبتلا شده است.

آقای پورتر گفت قوانین قرنطینه جدید در اکثر موارد به معنای آن است که تعداد بیشتری از افراد در زمان ورود و خروج از کشور تحت غربالگری های ویژه قرار خواهند گرفت.

دادستان کل استرالیا اگرچه اذعان کرد که اجرای این قوانین برای بسیاری از افراد “عجیب و غریب” خواهد بود.

آقای پورتر گفت که او متوجه این امر است که استرالیایی ها می خواهند از سلامت آنها با “کمترین تدابیر تهاجمی” و “موثرترین روش ممکن” محافظت شود.

در بین ایالت های استرالیا ایالت ساوت استرالیا نخستین ایالتی است که در حال حاضر در حال تصویب این قوانین جدید است. قوانینی که به موجب آن، اجازه «در بازداشت قرار دادن فوری» افرادی که مظنون به کروناویروس هستند، از جمله اختیارات مربوط به دستگیری احتمالی این افراد را میسر می سازد.

تا کنون در حدود ۱۰ هزار آزمایش کروناویروس در استرالیا انجام شده است. نتیجه ۳۴ مورد از این آژمایش ها، مثبت بوده است.

در همین حال، گرگ هانت وزیر بهداشت استرالیا گفت دولت از استرالیایی ها خواهد خواست تا به منظور کمک در جلوگیری از انتشار بیشتر کووید-۱۹ نوعی «فاصله گرفتن اجتماعی» یا social distancing را مد نظر قرار دهند.

او گفت: «به عنوان مثال، فاصله گرفتن اجتماعی به این معنا است که وقتی که شما در یک کشور پر خطر از منظر موارد ابتلا به این بیماری هستید یا علائم و نشانه های این بیماری را دارید، از دیگران فاصله بگیرید و موارد بهداشت شخصی را به صورت جدی رعایت کنید».

وی افزود: «نه تنها همواره از رعایت بهداشت شخصی اطمینان حاصل کنیم بلکه آن را در قبال دیگران نیز رعایت کنند».

در همین حال، برد هازارد وزیر بهداشت ایالت نیوساوت ولز نیز افراد خواسته است تا از دست دادن خودداری کنند و صرفا با زدن کف دست خود به پشت شانه فرد دیگر، سلام و علیک کنند.

در حال حاضر ممنوعیت سفر به استرالیا برای اتباع خارجی که از کشورهای ایران و چین وارد استرالیا می شوند، همچنان به قوت خود باقی است اما دولت می گوید اعمال ممنوعیت های مسافرتی بیشتر احتمالا تاثیری بر گسترش این بیماری نخواهد داشت.

قوانین امنیت زیستی کنونی استرالیا مبتنی بر بازنویسی قانون امنیت زیستی سال ۲۰۱۵ است. این قوانین جایگزین مقررات قرنطینه مربوط به سال ۱۹۰۸ در کشور شد.

منبع: اس بی اس فارسی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه