وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » آیا خطرناک‌ترین مارهای جهان در استرالیا زندگی می‌کنند؟

تاریخ انتشار : 1398/03/12 - 13:10

آیا خطرناک‌ترین مارهای جهان در استرالیا زندگی می‌کنند؟

صدای استرالیا – اعتقاد بر این است که خطرناک‌ترین مارهای جهان در استرالیا زندگی می‌کنند، اما آیا این باور حقیقت دارد؟

آیا خطرناک‌ترین مارهای جهان در استرالیا زندگی می‌کنند؟

صدای استرالیا – اعتقاد بر این است که خطرناک‌ترین مارهای جهان در استرالیا زندگی می‌کنند، اما آیا این باور حقیقت دارد؟

تازه‌ترین یافته‌ها نشان می‌دهند این باور که می‌گوید خطرناک‌ترین مارهای جهان در استراالیا زندگی می‌کنند یک افسانه است و خطر گزیده شدن از سوی مارهای سمی و مرگ به دلیل آن در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی به مراتب بیشتر از استرالیا است.

بر اساس اعلام آژانس علوم استرالیا، تعداد ناچیزی از گونه مارهای که سم آنها کشنده است در استرالیا وجود دارند.

روچیرا ساماویرا، از خزنده شناسان سازمان تحقیقات صنعتی و علوم کشورهای مشترک المنافع در این رابطه می‌گوید: این افسانه چند دهه قبل و براساس تحقیقاتی که در خصوص میزان بالای سم موجود در در بدن مارهای قهوه‌ای انجام شده بود وجود بوجود آمد.

به گفته ساماویرا، در آن تحقیقات به گونه‌های خطراکی که در سایر کشورهای جهان حضور داشتند پرداخته نشده بود و علاوه بر آن این تحقیقات ارتباط چندانی به انسان نداشت.

ساماویرا می‌گوید: اگر به تعداد افرادی که در استرالیا بر اثر نیش مار می‌میرمند نگاه کنید متوجه می‌شوید که اصلا موضوعی برای نگرانی نیست و این آمار در مقایسه با سایر کشورها بسیار پائین است.

به گفته این کارشناسان خزنده شناسی، مواردی همچون کیفیت پادزهرها، خدمات پزشکی و دارویی و دانش کمک‌های اولیه در استرالیا در حد خوبی است و همین امر موجب کاهش تعداد مرگ و میرها شده است.

بر اساس این گزارش، برای مقایسه در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی گروهی از مارها وجود درند که به آنها افعی گفته می‌شود. این گونه از مارها بسیار تهاجمی هستند و حمله آنها به انسان اغلب صورت می‌گیرد.

هرچند وجود مرگبارترین مارهای جهان در استرالیا یک افسانه است اما با این وجود هنوز در مناطق روستایی و زمین‌های کشاورزی به دلیل دانش کم پیشگیری همچون لزوم پوشیدن کفش های مناسب و آموزش ناقص کمک‌های اولیه، گزیده شدن از سوی مار وجود دارد.

به گفته ساماویرا در جهان سالانه یک میلیون نفر توسط مارهای سمی گزیده می‌شوند که فقط ۱۰ هزار نفر از این آمار متعلق به هند است.

در سریلانکا سالانه ۸۰ هزار نفر توسط مار نیش زده می‌شوند که ۴۰۰ نفر آنها جان خود را از دست می‌دهند و این کاملا روشن است که تهدیدهای واقعی در سایر نقاط جهان بویژه آسیا به مراتب بیشتر از استرالیاست.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه