وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » آمریکا: استرالیا را در مواجهه با چین تنها نمی‌گذاریم

تاریخ انتشار : 1400/02/25 - 4:33

آمریکا: استرالیا را در مواجهه با چین تنها نمی‌گذاریم

صدای استرالیا - وزیر خارجه آمریکا گفت، این کشور استرالیا را در مواجهه با "اجبار و زور اقتصادی" از سوی چین تنها نمی‌گذارد و چنین رفتاری در قبال متحدان واشنگتن تنها باعث ضربه خوردن در روابط بین پکن و آمریکا می‌شود.


صدای استرالیا – وزیر خارجه آمریکا گفت، این کشور استرالیا را در مواجهه با “اجبار و زور اقتصادی” از سوی چین تنها نمی‌گذارد و چنین رفتاری در قبال متحدان واشنگتن تنها باعث ضربه خوردن در روابط بین پکن و آمریکا می‌شود.

واشنگتن بارها تلاش‌های پکن را برای قلدری در قبال همسایگانش مورد انتقاد قرار داده در حالیکه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال روابط قوی‌تر با متحدانش در هند-پاسیفیک به منظور مقابله با قدرت رو به رشد پکن است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری با ماریس پین، همتای استرالیایی خود گفت: تاکید می‌کنم که آمریکا، استرالیا را در مواجهه با اجبار اقتصادی از سوی چین تنها نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: ما برای چین مشخص کرده‌ایم که چطور چنین اقداماتی علیه نزدیکترین شرکا و متحدان ما باعث برهم خوردن بهبود روابطمان با چین می‌شود.

در پی متنشج شدن روابط چین و استرالیا در سال‌های اخیر، چین یکسری تحریم‌های تجاری را علیه صادرات استرالیا وضع کرده است.

از زمان بدتر شدن روابط دیپلماتیک بین دو کشور در ۲۰۲۰، وزرای تجارت استرالیا نتوانستند تماس تلفنی با همتایان چینی برقرار کنند و هفته گذشته نیز پکن تمامی فعالیت‌های خود را تحت گفتگوی اقتصادی دو جانبه با استرالیا به حالت تعلیق درآورده است.

استرالیا از نخستین کشورهایی بود که فناوری شبکه ۵G کمپانی هوآوی را به دلایل امنیتی منع کرد و سال گذشته میلادی نیز با درخواست برای انجام تحقیقات مستقل درباره منشا ویروس کرونا باعث خشم چین شد.

در همین حال، وزیر امور خارجه استرالیا گفت که کشورش مشخص کرده که به دنبال روابط سازنده با پکن است و ادامه داد:‌ اما ما در مورد امنیت ملی یا حاکمیت خود مصالحه نخواهیم کرد و برای محافظت از آن به اقدامات خود ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه