وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اخبار » آشنایی با روش تعویض اسکناس‌های آسیب‌دیده

تاریخ انتشار : 1401/04/04 - 9:37

آشنایی با روش تعویض اسکناس‌های آسیب‌دیده

صدای استرالیا - بسیاری از اسکناس‌های اطراف ما ممکن است آسیب دیده باشند، چه به دلیل از بین رفتن ناشی از تماس با آب، چه به دلیل سوخته شدن ناشی از آتش‌سوزی و چه به دلیل پاره شدن توسط کودکان.


صدای استرالیا – بسیاری از اسکناس‌های اطراف ما ممکن است آسیب دیده باشند، چه به دلیل از بین رفتن ناشی از تماس با آب، چه به دلیل سوخته شدن ناشی از آتش‌سوزی و چه به دلیل پاره شدن توسط کودکان.

خبر خوب اینکه این اسکناس‌های آسیب‌دیده بی‌ارزش نیستند و بانک مرکزی استرالیا حاضر است آنها را دریافت کند و به جای آن پول نو بدهد.

براساس اعلام بانک مرکزی استرالیا، می‌توانید اسکناس‌های آسیب‌دیده خود را به هر شعبه بانک، اتحادیه اعتباری یا موسسات مالی ببرید و ادعای اسکناس آسیب‌دیده خود را ثبت کنید. باید اسکناس‌های آسیب‌دیده خود را در یک پاکت یا کیسه قابل مهر و موم با جزئیات مربوط به نحوه آسیب دیدن آنها ارائه دهید. هنگام ارائه ادعا از شما خواسته می‌شود جزئیات بیشتری درباره آسیب وارد شده به اسکناس‌ها ارائه دهید. بانک مرکزی استرالیا نمی‌تواند پول‌های خارجی آسیب‌دیده یا سکه‌های آسیب‌دیده را پردازش کند.

اگر اسکناس پاره شده باشد، شاید نتوانید معادل نوی آن را بطورکامل دریافت کنید. بانک مرکزی استرالیا هر اسکناس را به صورت موردی ارزیابی می‌کند و معمولا درصدی از آنچه را که ارائه کرده‌اید به شما پرداخت می‌کند. بنابراین اگر نیمی از اسکناس ۵۰ دلاری را ارائه دهید، شانس خوبی برای دریافت ۲۵ دلار دارید.

بانک مرکزی استرالیا به مردم توصیه کرده که تا حد امکان قطعات اسکناس ناقص را ارائه کنند تا بتوانند حداکثر مبلغ ممکن را دریافت کنند.

بانک مرکزی استرالیا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ حدود ۱۱۰ هزار اسکناس آسیب‌دیده را پردازش و حدود ۴۴ میلیون دلار به صاحبان اسکناس‌های آسیب‌دیده پرداخت کرد.

در تمام مدتی که بانک مرکزی استرالیا اسکناس‌های آسیب‌دیده را ارزیابی کرده، انواع آسیب‌ها مشاهده شده است. اسکناس‌هایی که به دلیل گرما به نصف اندازه خود کوچک شده‌اند، اسکناس‌هایی که به طور تصادفی جوشانده شده‌اند، اسکناس‌هایی که کپک زده‌اند، اسکناس‌هایی که به دلیل نور خورشید آسیب دیده‌اند و حتی اسکناس‌هایی که توسط مورچه‌ها آسیب دیده‌اند. یکی از رایج‌ترین آسیب‌ها هم از هم پاشیده شدن متن و تصویر اسکناس به دلیل قرار گرفتن در معرض آب است. در مواردی نادر نیز جوهر روی اسکناس پاک شده چون مردم آنها را برای مدتی طولانی در کفش‌های عرق کرده خود رها کرده‌اند!

منبع: یاهو فایننس


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه