وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » آثار مخرب تعییرات اقلیمی؛ استرالیا در خطر خشکسالی‌های عظیم ۲۰ ساله

تاریخ انتشار : 1403/01/15 - 2:31

آثار مخرب تعییرات اقلیمی؛ استرالیا در خطر خشکسالی‌های عظیم ۲۰ ساله

صدای استرالیا – استرالیا ممکن است در آینده نزدیک تحت تاثیر ابرخشکسالی‌های چند دهه‌ای قرار گیرد، زیرا تغییرات آب و هوایی همچنان به بدتر شدن شرایط آب و هوایی ادامه می‌دهد.


صدای استرالیا – استرالیا ممکن است در آینده نزدیک تحت تاثیر خشکسالی‌های عظیم چند دهه‌ای قرار گیرد، زیرا تغییرات آب و هوایی همچنان به بدتر شدن شرایط آب و هوایی ادامه می‌دهد.

مدل‌سازی جدیدی که صبح امروز توسط دانشگاه ملی استرالیا (ANU) و مرکز ملی تحقیقات علمی استرالیا (ARC) برای اقلیم‌های افراطی منتشر شد، به طور جزئی توضیح می‌دهد که چگونه تغییرات آب و هوایی خشکسالی‌ها را تشدید کرده است و چگونه می‌تواند آنها را در آینده حتی بدتر کند.

ابرخشکسالی‌ها هم‌اکنون نیز رخ می‌دهند – در حال حاضر یکی از آن‌ها از سال ۲۰۰۰ در ایالات متحده در حال وقوع است – اما محققان می‌گویند عواقب آن در استرالیا به طور فزاینده‌ای وخیم خواهد شد.

دکتر جورجی فالستر، نویسنده همکار این مقاله از دانشگاه ملی استرالیا گفت: ترکیب تغییرات آب و هوایی بر روی خشکسالی‌های عظیم طبیعی که می‌توانند ۲۰ سال به طول بیانجامند، به این معنی است که در آینده استرالیا ممکن است شاهد خشکسالی‌هایی بدتر از هر چیزی در تجربه تاریخی اخیر باشد.

وی تصریح کرد: ما باید احتمال وقوع یکی از این خشکسالی‌های عظیم چند دهه‌ای را در آینده نزدیک در نظر بگیریم و برای آن آماده شویم. در این مطالعه، ما توجه ویژه‌ای به منطقه موری-دارلینگ داشتیم.

به گفته وی، مهم است که بدانیم خشکسالی‌ها در این منطقه، به عنوان بزرگترین منطقه کشاورزی استرالیا، چقدر می‌توانند بد باشند.

خشکسالی برای استرالیا به عنوان خشک‌ترین قاره مسکونی دنیا، چیز جدیدی نیست. بین سال‌های ۱۸۶۰ تا ۲۰۰۰ در استرالیا ۱۰ خشکسالی بزرگ رخ داده است.

با این حال، محققان در مدل‌سازی خود از دامنه بسیار گسترده‌تری از مشاهدات آب و هوایی، که به ۸۵۰ سال قبل برمی‌گردد، استفاده کردند و دریافتند که خشکسالی‌ها از زمان صنعتی شدن بدتر شده‌اند.

این مطالعه همچنین نشان داد که جنوب غربی و شرق استرالیا می‌توانند در آینده شاهد کاهش بارندگی و خطر بیشتر خشکسالی باشند.

این حوضه که محل ۴۰ درصد از مزارع استرالیا است، سالانه حدود ۳۰ میلیارد دلار غذا و الیاف تولید می‌کند، از جمله تمام برنج کشور، تقریباً سه چهارم انگور آن و ۳۰ درصد محصولات لبنی آن.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه