وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » آبه، دوست واقعی استرالیا بود

تاریخ انتشار : 1401/04/19 - 6:20

آبه، دوست واقعی استرالیا بود

صدای استرالیا – آنتونی آلبانیزی نخست‌‍وزیر استرالیا از شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن که اخیرا ترور شد به عنوان رهبری […]

آبه، دوست واقعی استرالیا بود

صدای استرالیا – آنتونی آلبانیزی نخست‌‍وزیر استرالیا از شینزو آبه نخست‌وزیر سابق ژاپن که اخیرا ترور شد به عنوان رهبری واقعی و دوست واقعی استرالیا قدردانی کرد و هشدار داد چنین حملاتی علیه سیاستمداران ممکن است دوباره رخ دهد.

تاکنون تعدادی از رهبران سیاسی فعلی و سابق استرالیا ناراحتی خود را از درگذشت نخست‌وزیر سابق ژاپن و تحسین خود را از میراثی که وی به جا گذاشته است، ابراز داشته‌اند.

دوران نخست‌وزیری آبه بین سال‌های ۰۷-۲۰۰۶ و ۲۰-۲۰۱۲ شاهد تقویت قابل توجهی در روابط بین استرالیا و ژاپن بود.

آبه به ایجاد قراردادهای تجاری منطقه‌ای مانند CTPPP و احیای شراکت چهارگانه Quad شامل استرالیا، ژاپن، ایالات متحده و هند کمک کرد.

او بارها از استرالیا دیدن کرد. در سال ۲۰۱۴ در پارلمان فدرال استرالیا سخنرانی کرد و در سال ۲۰۱۸ از داروین که در جنگ جهانی دوم توسط ژاپن بمباران شد، بازدید کرد.

آلبانیزی گفت: آبه شیوه تعامل ژاپن با جهان را تغییر داد و این تاثیر تا سال‌های آینده محسوس خواهد بود. او همه چیز را نه تنها در ژاپن بلکه در سراسر جهان و به ویژه در منطقه ما تغییر داد.

نخست‌وزیر استرالیا همچنین تیراندازی مرگبار به آبه را اقدامی تروریستی توصیف کرد و هشدار داد که ممکن است این اتفاق دوباره تکرار شود.

کارن اندروز وزیر امور داخلی در سایه استرالیا هم گفت: مرگ آبه باید باعث تجدیدنظر در مورد ترتیبات امنیتی برای سیاستمداران استرالیایی شود.

آلبانیزی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دموکراسی این است که سیاستمداران بتوانند آزادانه و ایمن با رای‌دهندگان عادی ملاقات کنند. بخشی از ارج نهادن به این دموکراسی، امکان تعاملی است که ما در استرالیا داریم که به موجب آن افراد در پست‌های ارشد می‌توانند در خیابان راه بروند و در رویدادها شرکت کنند و افراد احساس می‌کنند که از این نوع خشونت بی‌معنا که در ژاپن رخ داد، در امان هستند.

منبع: ای بی سی

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه